Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Hur fort går det eg när hästarna i ett löp galopperar? I jämförelse med en "normal häst" och jämfört med en travare i löp samt en...
Svar
6
· Visningar
3 064
Senast: Annika Källse
·
S
Western Börjar på en ny tråd från tidigare där jag frågade om "bonkande" med hela benen... Samma träning återigen men en ny frågeställning... 2
Svar
33
· Visningar
3 058
Senast: Sasse_
·
Fälttävlan ...som ni ser så är han ett projekt uppbyggnadsmässigt (men vi har ju hela vintern på oss :)) det var den enda bilden jag lyckades ta... 2
Svar
22
· Visningar
3 272
Senast: heylan
·
H
Islandshäst Hej. Jag undrar om någon testat h--ks mankniv "combo" någonting, till pälsen istället för att raka hästen? Tror ni det skulle funka att...
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: skuggi
·
C
Dressyr Är det någon som vet om man får tävla med ett KK ultra sprenger bett i dressyr? Det är ju ett tredelat bett med rund mittendel och lösa...
Svar
2
· Visningar
1 272
Senast: Solis
·
Dressyr Jag har tillsammans med moderatorn på utrustning kommit fram till att nedanstående kommer att gälla utrustningstrådar även här inne på...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: remmis
·
S
Western Vad är det för material? Kvalité? snabbt svar tack! ;) Letar sadel som en tok... :D 2
Svar
23
· Visningar
4 533
Senast: Sasse_
·
B
Distans Ja som ni förstår så undrar jag hur ni gör för att få ned pulsen på eran häst innan vetrinär grinden, Leder ni pålle hela tiden eller...
Svar
12
· Visningar
1 670
Senast: Mirraya
·
Western ..Bestämt oss för att vara med i stallets årliga juluppvisning, jag, min tränare och hennes man. I stallet står det 33 hästar, varav 30... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 521
Senast: Tender
·
M
Fälttävlan Jag sitter o tittar lite även om det inte är dags just nu att köpa ngn häst. Men eftersom jag jobbat i ett ft-stall bland annat skulle...
Svar
15
· Visningar
1 506
Senast: whalan
·
Körning Jag vill veta hur ni som har 03-06: or här på Körforumet, jobbar med dem! Hur mycket körs de och med vad/på vilket sätt? Har de några...
Svar
15
· Visningar
1 845
Senast: matador
·
Hoppning Jag vill ha förslag på sadlar -Priskategori max 5000 kr -Priskategori under 10 000 kr -Priskategori över 10 000 kr Dvs...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: minikaninen
·
D
Islandshäst Hej! Om en islandshäst inte vill tölta hur gör man då? Går det helt enkelt inte att lära den? Är det någon som vet så berätta... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 701
Senast: chrysler
·
A
Hoppning Jag undrar om det är någon som använer dom nya PW Equestrian schabraken? jag har precis köpt ett och tycker att det är himla bra :)
Svar
2
· Visningar
861
Senast: sweet_extraa
·
D
Distans Två begrepp som ofta används här på Bukefalos är "att fullfölja är att vinna" och "LSD" (Long Slow Distance eller på svenska "lång...
Svar
2
· Visningar
1 514
Senast: Dinamith
·
S
  • Låst
Hoppning Känner någon igen namnet ? . Min gamla häst som ska ha varit hopphäst. Vet ni något om honom så skriv ;D
Svar
1
· Visningar
899
Senast: LenaH
·
M
Hoppning Den nya modellen alltså..(vet inte hur ny men jag hittade dem precis iaf:p) Någon som har dem? Gillar? Är det "snygga" skydd tycker... 2
Svar
20
· Visningar
1 930
Senast: Långnos
·
B
Körning Inkörningen av pållen börjar arta sig men för att fortsätta måste vi ha en loksele. Hade tänkt köra lite i skogen med honom sedan...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: Bubben91
·
A
Hoppning Skulle aldrig falla dig in att välja till något sto? 6 7 8
Svar
149
· Visningar
16 451
Senast: lillmaria88
·
Distans Klockan 12 idag i Globen får Ingrid mottaga Ridsportförbundets Hederspris för sina framgångar på distansbanorna. GRATTIS!!!!!!!!!
Svar
12
· Visningar
2 224
Senast: wearst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka