Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Hallå! Det fina säkert en tråd om detta tidigare men dom är så långt bak så dom orkar jag inte leta fram..(lata jag:D) Men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: vicky417
·
J
Hoppning Är en LB klass alltid regional eller kan man hoppa lokalt LB också? Har varit sugen på att anmäla mig till en LB, men det har alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 508
Senast: Fanny__
·
Hoppning Visst är det fri betsling på häst? Får man tävla på alla sorters bettlöst? 2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: rubytoo
·
Western Satt och tittade runt lite på olika sadelmodeller igår kväll och fick fram den här länken: http://www.jjmaxwell.com/saddle_fit.htm... 2
Svar
27
· Visningar
2 779
Senast: sthu
·
A
Western var kan jag få tag på en tyngre longerlina ,rund....har en unghäst som jag vill kunna skaka lina så att han går ut på volten.(Vill INTE...
Svar
6
· Visningar
1 605
Senast: angelhorse
·
M
Hoppning Skulle vilja ha ett par senskydd i läder för tävling. Väljer mellan Hööks nya med kardborre och Dyon´s med kardborre. Vill ha bred...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: mizz_perfect
·
S
Hoppning Kan man använda sig av den vid löshoppning eller är det korkat? Då utan travbommar framför utan kanske en galoppbom eller en upphöjd...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: evis
·
F
Distans Som rubriken lyder, vad tycker ni om att använda bomlösa sadlar på omusklade unghästar/inridning?? Finns det bomlösa sadlar som är...
Svar
14
· Visningar
2 034
Senast: Liten
·
Körning Vi har nu fått för oss att vi ska ut o köra med pållen :) Vi har en jättesöt liten släde, men problemet är att vi inte är hundra på...
Svar
14
· Visningar
1 990
I
Western Hej, Ni som tränar i dom här två grenarna kan ni förklara hur ni började? Alltså hur lärde ni hästarna vad det gick ut på? Är det...
Svar
17
· Visningar
2 018
Senast: Miss_Trouble
·
Trav Angående transporter av djur 071113 kl 15.14 Det har tillkommit en del bestämmelser från EU för att få transportera djur i en... 2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: Mehl
·
D
Islandshäst Jag undrar om ni har några råd gällande att hantera sin unghäst. Alltså inte inridning utan vänja vid träns, leda, eventuellt tömköra...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: ang
·
S
Trav Jag hade tänkt beställa en hjälm från brisy, med lackering och allt. men storlekarna är lite annorlunda då det är en hjälm av märket...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: sweetpanter
·
S
Distans Hej! Jag har ganska nyligen köpt en varmblodsvalack som är utåttåad, och jag har funderat lite på att starta nån kortare distansritt...
Svar
7
· Visningar
1 632
Senast: spankmyasscharlie
·
Islandshäst Vad sjutton är firmakeppni? Har aldrig förstått det... :crazy: 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 986
Senast: isse
·
Western Hittade en sadel på annons. Denna kostar ca 5000:- och är relativt ny. Inget speciellt märke. Träbom. Fick bilder på sadeln och...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: ida.kar
·
Hoppning Står i valet och kvalet mellan ett par carbon gel eller nya pro classic (utan kardborre). Vilka ska jag välja?! :confused: Vilka är...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: Kaki
·
C
Dressyr Tänkte passa på å fråga er.. Jag har shortchaps och typ jodphurs (elr hur det stavas :D) i läder som ser ut som riktigt fina...
Svar
5
· Visningar
960
H
Islandshäst Hej, jag är en tjej på 13 år som har ridit sen jag var ca 6-7 år. Jag älskar hästar över allt annat och rider på ridskola två gånger i...
Svar
5
· Visningar
1 108
F
Dressyr Det har varit flera trådar bla på Klassisk om tygeltag och olika verkan. Men hur håller ni händerna? Tycker ni det är viktigt hur... 2
Svar
30
· Visningar
2 810
Senast: Extrem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka