Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Hoppning Får man lägga ner en bom på framhoppningen och sedan lägga tillbaka den snabbt? Ska tävla i morgon så svara gärna snabbt! :):D
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: Dark_Iris
·
P
Hoppning Av vilka anledningar använder man magplatta? Har inte riktigt förstått det :o. Tycker frambenen inte ligger där själva magplattan... 2 3
Svar
50
· Visningar
11 627
Senast: pollan
·
K
Körning Vad använder ni för bett till körhäst/ponny , när ni bara motionskör eller så. Har sett många använda vanligt tvådelat men själv har...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: Goat lover
·
T
Fälttävlan Nu har ja börjat fundera på fälttävlan så nu behöver jag lite råd. Jag har ett 13årigt arabsto som jag har haft till dressyr men...
Svar
10
· Visningar
1 597
Senast: Tictacto
·
T
Dressyr Nu har jag bestämt mig att jag bara måste måste köpa ett brunt Döbert kandar med vit fodring till Didrik. Fyller år snart så om jag... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 759
Senast: taavis
·
E
Islandshäst Jag har svårt för att få min islandshäst i trav. Han tycker det är jobbigt och försöker smita undan genom att antingen tölta eller...
Svar
19
· Visningar
2 530
Senast: GD4EVER
·
O
Hoppning Hej funderar på att köpa ny sadel. Tänkte köpa en Butet sadel men fick förslag om bruno delgrange. vad har ni för erfarenhet av dessa två?
Svar
9
· Visningar
5 195
Senast: Ickiz
·
L
Trav jag undrar, flera hästar hos kamrater och vänner samt andra jag hört talas om hos folk jag inte känner ;) har drabbats av...
Svar
9
· Visningar
3 742
Senast: enjoyable
·
G
Islandshäst Ja, då har ju snön kommit och Gauti har självklart inga broddar i sina skor :smirk: Han ska inte skos förrän om ca 5 veckor, så jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 597
Senast: Norrberge
·
M
Hoppning Är det någon som kan hjälpa mig med holländskan.... Vad innebär detta... Ex.68 Bew.69 Spr.85
Svar
8
· Visningar
1 033
Senast: xxstasia
·
E
Trav Hejsan. Jag ska skriva om vad ett B-lopp är.. Jag tycker dock att man hittar så otroligt dålig information på internet så jag tänkte...
Svar
1
· Visningar
872
Hoppning Ni som har hästar som tävlas och som får vintervila, hur lägger ni upp det? Hur länge har de vila? Vad gör ni med dem under vilan? 2
Svar
20
· Visningar
2 244
Senast: Jardina
·
Trav Jag tror att jag har lagt den här tråden lätt, annars får den flyttas och ni skälla på mig ... :D Till saken! Jag känner ett par, som...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: Tagliabue
·
I
Western Ska tävla den 17:e och ska då vara utklädd och ni som har ridit freestyle reining kan väl skriva lite och sätta in bilder, även om det...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Theci
·
Trav Herregud vilka fina hästar det var i kvalen igår! Vem är er favorit? Jag minns nog Simb Chaplin klarast idag. Trist att Beanie M.M... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 071
Trav Hej, min kompis har nydligen fått en f.d travare av en bekant. Han heter Omera Bob och är 9år nu. Jag har hört att han är ganska känd i...
Svar
7
· Visningar
1 511
Senast: MiiaLi
·
M
Dressyr Hjälp mig... Vilken höjd på dressyrbågen ska jag beställa på mina nya ridstövlar!? Det finns 6,7,8 cm på bågen att välja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 868
Senast: Magini
·
Körning Till våren hoppas jag kunna investera i ny körutrustning, så nu tittar jag runt på olika vagnar. Men jag funderar på om jag ska satsa på... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 286
Senast: Lilla Loppan
·
Trav jag är lite nyfiken om backträning och har lite frågon om någon kunde hjälpa mej?:) lite frågor vad är syftet med backträning? och...
Svar
14
· Visningar
4 539
Senast: Lazio
·
Hoppning Vad är det för hingst? Bra avkommor? Dåliga avkommor?
Svar
9
· Visningar
1 037
Senast: Qwerty hopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V