Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Western Har ni några bra tips på DVD filmer och böcker på western ridning. Från nybörjarnivå till mer avancerat? Alla tips är välkomna. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 688
Senast: wigdul
·
H
Hoppning Hejsan! Just nu har jag en B-ponny som är 6 år gammal, jag hyr honom i ca 1 år. Han kommer från ett ridcenter som brukar ha ridläger...
Svar
16
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Dressyr Promblem problem.. min plastrong har blivit ROSA i tvätten ! :smirk: hade totalt glömt bort det och nu är det dags för dressyr...
Svar
18
· Visningar
1 788
Senast: pemma
·
M
Körning Hej! Är nybliven ägare till en minisettis som är duktig på att dra vagn. Jag är totalnovis på körning men har köpt en bröstsele på... 2
Svar
23
· Visningar
4 186
Senast: Nussikan
·
Western Ja, rubriken låter kanske lite konstig men ni förstår nog vad jag menar? Tänkte jag skulle fråga på detta forum där väl de flesta... 2
Svar
25
· Visningar
5 194
Senast: Ginne
·
M
Hoppning finns det något bett som är odelat med en rulle i mitten eller flera rullar? har också en fråga ang. ky rotary bit är det typ som ett...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: mej
·
W
Hoppning 1 meter eller 90? Kan det komma på lokal 90?
Svar
19
· Visningar
3 808
Senast: trazel
·
R
Trav hej allihopa. Tänkte att någon kanske kunde svara på denna frågan. Jag hjälper till hos en tränare som har många montéhästar och börjar...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: Reagen
·
Hoppning Hej! Undrar om någon här har något tips på ritningar på "hela" banor? Någon hemsida man kan kolla på? :idea:
Svar
3
· Visningar
1 973
Dressyr Hej, har ni något bra tips hur jag skall gå tillväga hnär jag lär min häst passage?
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: PrinceFair
·
S
Islandshäst Nu har jag fått min höanalys, det jag behöver nu är hjälp med hur jag ska använda detta hö för att banta min valack och muskla min... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 200
Senast: Freyja_bus
·
G
Islandshäst Jag är nyfiken på att veta hur vanligt det är och hur ni tycker att det funkar. Hur har övergången gått osv? Min Islänning har varit... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 207
Senast: Gullan86
·
S
Övr. Grenar Hej! Jag har praktik snart i tre veckor, och funderar antingen på ett travstall eller galoppstall ^^ Jag är mer erfaren inom...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: NaddeKarlsson
·
E
Islandshäst Hur är Globus clic jämfört med Gloi att rida i? Någon som provat båda och kan ge lite synpunkter på bra och dåligt med respektive... 2
Svar
24
· Visningar
2 407
Senast: Karin87
·
Trav Om man leasar en häst och står som leasingtagare, får man då starta i hästägarlopp där det står i propositionen att ägaren måste vara...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: anethe
·
Dressyr hur får man hästen att ta framåtdrivande-och sidförande skänkel lite bättre och kvickare? tacksam för tips och råd! 2
Svar
37
· Visningar
2 951
Senast: Verdandi
·
C
  • Låst
Tävling Hej! Fick precis höra att min 16 åriga kusin ska tävla en lokaltävling i november fast hon varken har grönt kort eller licens! Hon säger...
Svar
1
· Visningar
869
Körning Jga har precis borjat kora, mer el mindre frivilligt och maste satta mig sjalv i situationer dar min kunskap inte racker till och en...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Vindelkusken
·
B
Hoppning kan någon rekomendera någon sadelutprovare i skåne ..? :banana:
Svar
12
· Visningar
1 090
Senast: Elektron
·
J
Islandshäst Satt o funderade lite här eftersom en bekant till mig igår pratade lite om att överge halvbloden för att köpa en islandshäst. Jag kan...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025