Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hur lång tid kan man beräkna det tar att träna upp en häst till tävlingskondition? ska kanske få hem ett varmblodssto på 7år som inte...
Svar
11
· Visningar
2 100
Senast: Lena
·
A
Distans Jag är en nyfiken person :angel: Är det någon /några som vågar berätta vad de gav för sin drömhäst? Berätta gärna ålder, utbildningsnivå... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 136
Senast: Litenvit
·
Tävling Plötsligt får jag inte bekräftelsemail då jag anmäler med Equipe. Jag har kollat och inge inställningar verkar ändrade, min mailadress...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Snuffsan
·
P
Western Någon här som klipper sin quarter? Brukar åka till April Show på Greva och har aldrig sett någon quarter med "spår" efter... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
10 871
Senast: Kickis
·
Islandshäst Hejsan, jag och min Töfsa börjar komma långt nu i träningen. Men nu vill jag lära henne passage, fast i tölt... Det vill jag att hon...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Muninn
·
Islandshäst Vad finns det för hingstar i Sverige med Ofeigur och Saudarkroki (helst genom Orri och Stigur)-linjer? Helst med mer Saudarkroki än...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: Teilani
·
S
Hoppning Ska ha specialidrott på mitt IV-val under 3an, jag får alltså 200 p för att hålla på i stallet med träning och tävling. Jag har haft min... 2
Svar
35
· Visningar
2 676
Senast: Stinky
·
Islandshäst Funderar på att lämna ridhästvärlden o skaffa isis, någon som har samma erfarentet, tips o synpunkter? Hag är på ett stall med bara... 2
Svar
21
· Visningar
1 864
Senast: Freydis
·
J
Hoppning Jag ska nu köpa en ny hopphäst. En D-ponny. Men jag undrar bara om 12 år är för gammalt?. Vad tycker ni. Väldigt tacksam för svar. :) 2
Svar
36
· Visningar
3 228
Senast: Rullis
·
Trav Ponnyn jag pratar om är en russtravare, så ni vet :angel: Jag velar fram å tillbaka hur jag ska göra med Polle .. :S Jag funderar på...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Tagliabue
·
S
Dressyr Jag vill se bilder på Königs Sir! Tänkte beställa dessa, men hur mycket högre blir de om man beställer extra hög utsida? Vad tycker...
Svar
11
· Visningar
1 803
Senast: Salinero
·
Dressyr Jag ska tävla min allra första tävling om 2 veckor drygt, en LB:1 06. Jag har varit hästskötare åt en granne som tävlat den klassen...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: elfi
·
H
Körning Tips på igångsättning önskas. Vallack 23år,shettis.Överhull. Används enbart som promenadkörnings ponny. Går ute året runt med...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: schelin_j
·
D
Körning Hur mycket avstånd måste det vara mellan hästen och skalarna. Vid magen, sida på hästen? Mellan sidorna på baken och skaklarna? (Fasta...
Svar
15
· Visningar
1 769
Senast: Nussikan
·
Dressyr Är himla sugen på att skaffa ett rundsytt träns :d Har kollat runt lite o fastnat för Hubertus rundsydda träns, är det någon här som...
Svar
13
· Visningar
1 462
Senast: aprilia
·
K
Körning Jag har en ponny 6år gammal, är körd sen hon var 3år. Kan köras med rockard, vagn och släde och är orädd av sig, men när vi möter en...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: angelaL
·
K
Dressyr Skulle behöva lite tipps för att få hästen att bära sig mer. läste i trådar om mkt övergångar m.m. för att få hästen att trampa ubder...
Svar
6
· Visningar
1 315
Western Vad har ni för storlek på tyglarna? 3/4", ½", 5/8", 3/8"? Annan strlk?
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: sarma
·
J
Hoppning Vad tycker ni om den här hästens exteriör tror ni att den har potentiall vet att det är svårt att säga efter en bild men vad tycker ni...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: rocki
·
R
Western Har skaffat ett stångbett nu till min häst och red med de första gången i går, men det är bara det att där man fäster tränset och curben...
Svar
8
· Visningar
1 004
Senast: real_cowgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025