Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Är på väg att köpa mitt livs första häst, eller ja först ska jag ju hitta den... Vad ska jag tänka på? Har inte helt kommit fram till...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Louica
·
Fälttävlan Vilka ska dit? Vi ska lämna landets gränser och tar med oss en bunt (jag ska rida min gamla springare i *iga, han får vänta med ** tills... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 747
Senast: Hunter
·
N
Hoppning Om det står i proppen: LD två faser A/A, betyder det att det är en LD med omhoppning? Tacksam för svar:)
Svar
2
· Visningar
750
Senast: ZOFUS
·
P
Körning Förra helgen tävlade vi vår nye eller nye å nye, men i dessa samanhangen orutinerade Spender. Allt var nytt för honom, han har aldrig...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Primadonnan
·
R
Western Skulle vilja veta vad ni som har en Textan tycker om läderkvaliteten på dessa? Ange gärna vilken modell ni har.
Svar
17
· Visningar
5 011
Senast: Gilly
·
M
Hoppning Hej. Det är så att jag har en 3,5 åring. Som jag tänkte jag skulle börja hoppa in nu. vad hoppar ni in på? Är ni i paddock/ridhus...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Mliisan
·
Övr. Grenar enda sen jag var liten har jag velat rida galopp. Drömde om att tävla ponnygalopp med ponnyerna och nu är jag sååååååååååååå sugen på...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: skuggan_
·
Hoppning har precis fått hem min nya hopphäst, ett 9-årigt KWPN sto e. Kigali-joost. Hon har placeringar i 1.35 i holland. Men jag kan inte hitta...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: M_Q
·
C
Islandshäst Jag har 2 valacker på 6 & 7 år, den äldre är sent kastrerad (han var 5 år) & är fortfarande hingst i sinnet, just nu har jag bara de 2...
Svar
5
· Visningar
971
  • Låst
Dressyr Har nu sett ett flertal "proffs" i dressyrvärlden som linder upp över halva knät? Varför? Hjälper det hästens trav eller stör det... 2
Svar
30
· Visningar
4 506
Senast: Ilion2
·
M
Hoppning hej jag har en ponny som är pigg att hoppa men är snäll...hon vägrade jätte mycket förut men nu är hon snäll men en gång när hon vägrade...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: JuliaBB
·
C
Western Idag var första dagen hon red, hon har väl mestadels bara skrittat runt och svängt och det gick bra. Hon är en liten hästgalning frågan...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: Tender
·
Dressyr Jag har en Prestige Top Dressage som passar mitt sto med mycket manke kanonbra. Själv är jag inte lika nöjd även om sadeln är mjuk och...
Svar
10
· Visningar
2 482
Senast: Fiorano
·
L
Hoppning Går rakt på sak. I hoppningen blir min D-ponny nästintill okontaktbar. Han blir het, otroligt stark och "springig". Får han igång... 2
Svar
30
· Visningar
2 760
Senast: kopparberg
·
Dressyr ..mellan öppna och sluta på diagonalen. Hur gör ni? Jag lyckas alltid börja med en sluta och avsluta med en öppna.. Konstigt nog.
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Saigon
·
L
  • Låst
Hoppning Jag har några funderingar ang framhoppning som jag tänkte att vi kunde prata lite om. Personligen tycker jag att det är väldigt störande...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: LenaH
·
Körning Vi ska under nästa år förverkliga vår dröm och bygga ridhus för dressyrridning och körning och även göra utomhusbana. Någon som har bra...
Svar
6
· Visningar
1 863
Senast: Carinjo
·
Fälttävlan Ja vilka kommer dit och avslutar säsongen? Ni som inte rider DM får givetvis svara också. För mig blir det andra starten i 1,00 klass... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 123
Senast: Hunter
·
Hoppning Nu ska min lilla dressyrpålle få leka lite hopphäst ibland :rofl: Men, men jag ska iaf köpa en hoppsadel nu och vill gärna ha lite tips...
Svar
12
· Visningar
1 459
Senast: Horse_power
·
S
Western Hej Vill kolla lite hur gamla era hästar är, min gamling är ju 28 år nu och "still going strong" utan någon nedtrappning i fart eller...
Svar
15
· Visningar
1 745
Senast: Lenita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Hjälp