Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Jag undrar vad som krävs på 80 km:s klassen. Är det ryttarlicens(den som användes till 50) och hästlicens? Eller är det någon annan form...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Daimie
·
Dressyr Hittar inte TR och behöver er hjälp. Nu. ÄR det tillåtet med 3-delat bett m D-ringar el 3-delat eggbett i ponnydressyr???? Behöver omg...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Ponnytant
·
M
  • Låst
Western Fortsatt godkännande för Swedish Paint Horse Association, SPHA I beslut av den 28 september har Jordbruksverket nu godkänt SPHA:s... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 023
B
Trav Har tagit hem en travardam som både tränare och ägare gett upp med pga att hon är oregerlig och skentravar osv. När jag nu haft henne... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 711
Senast: Konie
·
U
Dressyr hej! jag har ett problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med eller frågor kanske man ska säga. Jag är hoppryttare men kan grunderna...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: Paxido
·
Fälttävlan Vad är det för dressyr program i en debutant för häst? Är det alltid samma program?
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: shady
·
Islandshäst Har nyss upptäckt den hingsten, och undrar om det är nån som vet nåt om honom, hans bakgrund eller så? Är själv inte det minsta...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: foldar
·
  • Låst
Dressyr Tidningen Ridsport publicerar idag bilder på ett holländskt ponnyekipage som på EM longerar sin ponny "extremt inspänd". Ridsport hade... 14 15 16
Svar
305
· Visningar
26 795
Senast: mackan
·
Dressyr Rider ni alltid med stövlar? Eller har ni stövelskaft/shortchaps som ni varierar med? Vad har ni för märke isåfall? Vill gärna se bilder... 2
Svar
22
· Visningar
6 455
Senast: Centaur
·
Western Hej, jo det är så att jag undrar om westernhjälmar. Jag har hört att det är dåligt och inte säkert och hos endel så är det bra. Jag...
Svar
7
· Visningar
2 326
Senast: Piraja
·
A
Western Jag har börjat träna lite trail med min häst och hon verkar tycka att det är mycket roligt. Sidepass över bom fattade hon ganska snabbt...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: qtrsforpleasure
·
Körning HUR gör ni när ni kör med häst på släp? Vad har ni för utrustning på släphästen? Jag har träns och longerdelta och i den en longerlina... 2
Svar
21
· Visningar
2 279
Senast: Fia-Lina
·
S
Hoppning Hej! Har en 3,5 årig unghäst som jag börjat hoppa så smått. Hon tittar inte på något, "hoppar" allt som kommer i hennes väg så det är...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: FT_ryttare
·
M
Trav Vad tycker ni om detta? En varmblodig tvååring har gjort tre starter och aldrig gått under 32,5 i lopp. I kvalet gick den 26,1, men... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 555
Senast: Breakdance
·
F
Hoppning har nu äntligen hittat två hoppsadlar med rätt bomvidd, men vilken ska jag välja. Det skiljer rätt mycket i pris på dom. men vilken...
Svar
7
· Visningar
1 466
Senast: Sara87
·
Trav måste fråga er som är lite mer vana i travet, hur vanligt tycker ni det är med hasgallor bland travare? Vad beror det på? och en lite...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: Flugan
·
J
Islandshäst Hejsan! Efter skador hit och dit så ska vi äntligen (om inget kommer emellan) ut på tävlingsbanan igen!!! Ska bli helt otroligt kul...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: yew98fq
·
Hoppning Jag vill ha tips på hoppsadlar där man hamnar på rätt ställe i sadeln när man står i hoppsits. I min nuvarande sadel hamnar mina...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Liselott76
·
T
Hoppning Jag undrar hur långt avstånd som är lagom mellan trav/galopp bommar för en häst på 149 cm? Vill göra allt rätt från början och känner...
Svar
9
· Visningar
4 026
Senast: maria_b
·
Trav Jag antar att det är fler med mig som redan börjat fundera på nästa års hingstval... Hur går tankarna?? Själv har jag en väldig...
Svar
13
· Visningar
1 828
Senast: dolphinsmile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka