Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Det skulle vara intressant att höra hur ni lägger upp träning och utbildning för era tre-aringar, (som blir fyra i var) själv har... 2
Svar
23
· Visningar
2 886
Senast: naivasha
·
Övr. Grenar Skulle någon vänlig själ med kunskap vilja berätta för mig vad fullblod (blivande löphästar) utfodras med från det att kraftfoder...
Svar
1
· Visningar
1 140
Senast: experten
·
M
Hoppning Jag har en wintec isabell werth cair, som ligger kanon på min häst. Den är även kanon att rida i. Men till hoppning vad använder ni för...
Svar
11
· Visningar
1 992
Senast: Caroline87_eskilstuna
·
M
Hoppning Är det någon som har sin häst enbart vetrinärvårdsförsäkrad, dvs inget livbelopp också? Har det fungerat som det ska vid skadefall osv...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: never_again
·
Islandshäst Hej! Jag ska införskaffa mig en ridkapson som har tre ringar (inte bara två som en del ridkapsoner har, jag vill kunna longera från...
Svar
18
· Visningar
2 945
Senast: Freyja_bus
·
T
Distans Får man vara med i distansritt om man kör ponnyn eller om man leder/tömkör och springer bakom/vid sidan? Finns det kanske speciella klasser?
Svar
4
· Visningar
1 739
Senast: Lennug
·
T
Trav Hur skyddar ni era guldklimpar vid träning/tävling och framför allt hemma? Har varit lite otursförföljd med hästarna hemma i hagen...
Svar
17
· Visningar
1 615
B
Western hej e där nån som var på Championetet i helgen, sj tyckte jag att det var katastrof att där inte var fler anmälda. sj hade jag en lyckad... 2
Svar
28
· Visningar
2 531
Senast: pagent
·
Körning Ville bara visa ett sött ekipage... för den som vill kan man ju roa sig med att leka finn fem fel... för fem borde vara lätt att få ihop...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: Nordisrusset
·
Western Är det någon som har provat ut westernsadel enligt continentals westernsadlars koncept via Bonanza? Erfarenheter? Enligt bilden på...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Egonson
·
P
Körning Lyckades ni med era uppsatta mål? Vilken tävling blev den bästa? Hittade ni någon ny favorit bana eller kanske t o m banbyggare... 2
Svar
26
· Visningar
2 531
Senast: Pussilago
·
Dressyr Har någon koll på de här med uppklassning?? Hörde förut att om man fått placering i MSV så blev men automatiskt uppklassad ur LB...
Svar
12
· Visningar
1 328
Senast: Saigon
·
A
Hoppning Hur fungerar det. Kan man ha linement och sen BoT paddar på eller bör man undvika det? 2
Svar
20
· Visningar
1 641
Senast: Filippa99
·
Trav I sin blogg på travnet.se skriver Anders Lindqvist så här: "Jag är ju av den åsikten att med en del franskt blod i härstamningen så ökar...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: via
·
L
Fälttävlan Hej! Jag håller på med ett reportage i skolan om fälttävlansolyckorna som har inträffat det här året. Jag vill inte få det att låta som...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: Lea
·
L
Tävling Hej! Jag är en tjej med ett handikapp som gör att jag har en tillväxthämn. jag är 145 cm lång och vikten bör jag inte nämna... (en låg...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Vita_N_6520
·
A
Övr. Grenar Håller på och skriver en artikel om monte och där nämner jag även galoppsporten. Undrar om det finns någon över viktgräns i galopp? Vad...
Svar
3
· Visningar
1 400
Senast: AliasAnovi
·
T
Övr. Grenar hejsan,, nästa år ska jag börja gymnastrt och vill gå galopp inriktning,, är Wången en bra skola att gå på då eller finns de någon mer...
Svar
5
· Visningar
1 259
Western Hur många SM finns egentligen inom westernridningen. Fattar ingenting. Ser att det är en till SM klass i reining på september rundown... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 929
Senast: pagent
·
P
  • Låst
Dressyr Många säger att när man tävlar dressyr kollar dommarna mest på stammen, Andra säger att dom tittar på färgen, Andra Stegen, m.m . Jag... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 671
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?