Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Q
Islandshäst Är det någon som har/har haft en sådan till er islandshäst? Fördelar? Nackdelar? Vad har/hade ni för storlek?
Svar
11
· Visningar
1 964
Senast: Thora
·
Islandshäst Någon som känner till eller har en sådan? Står i färd med att köpa en hingst efter honom och är nyfiken på avkommorna:bump:
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: malinvz
·
J
  • Låst
Dressyr Är det någon som emellanåt rider m hjälptygeln chambon? Märker ni då att hästen söker sig bättre nådåt/höjer ryggen eller märker ni...
Svar
5
· Visningar
1 152
Western Jag skulle vala ha tag på ett vanligt bett men med extra tjocka (tunga) ringar på .Nån somvet vem som säljer dom jag vet inte vad d...
Svar
16
· Visningar
1 747
Senast: Bewildered
·
Hoppning Är det nån som har provat de? Är de sköna att rida i? Funderar på att skaffa en :idea: så då tänkte jag höra efter lite om vad ni...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: alice
·
Fälttävlan I det programet från 1997 är det valfritt om man ska sitta ner eller rida lätt?
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Filippa99
·
Fälttävlan Nu är snart anmälningstiden ute så vilka ska dit? Jag gissar att jag kom med för jag fick ett mail där det stod att vi var välkomna:D...
Svar
8
· Visningar
1 363
Senast: Minnaa
·
R
Dressyr hästen jag rider har senaste tiden blivit väldigt svår att få igenom i vänstersidan. rider jag på en volt och jobbar med ställningen...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: plastprodukt_2
·
Islandshäst Hej! Va tycker ni om att sätta 10mm skor fram? Bra/Dåligt? I detta fallet rör det sig om 5-gångshästar, mer mot passtakt än travtakt... 2
Svar
25
· Visningar
4 286
Senast: Björk
·
Hoppning Har en fundering... :angel: Om man har en lite för vid sadel så kan man ju lägga en fårskinnspad under för att "fylla ut" så länge om...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Lawendel
·
Övr. Grenar Jag har ett problem med mitt sto. Hon är ett fullblod på 10 år som jag köpte för en billig slant för att ha till avel. Tills jag satt...
Svar
11
· Visningar
1 586
Senast: Annika Källse
·
D
Trav Hur illa är det egentligen att ha en häst som är bockbent? Mitt föl är bockbent..rätt mkt tyvärr.. har gått och beklagat mig över det...
Svar
10
· Visningar
5 594
Senast: Nafayette
·
G
Övr. Grenar Hoppas att alla galoppintresserade som har möjlighet kommer till LV4 fältet på Falsterbo Horse Show på söndag. "Den första dagen på...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: experten
·
Hoppning Har skaffat en 3 åring som till en början tänkte använda till dressyr, men det har nu visat sig att hans starka sida är hoppningen har...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: Mish
·
B
Islandshäst Hejsan! Är inte säker på att detta hamnade rätt, så flytta gärna men ta inte bort! Ska ta en eksemhäst på foder nu över ett tag... 2
Svar
25
· Visningar
2 610
Senast: ancan
·
Islandshäst Hej! Ja, som frågan lyder, hur mycket kunskaper ska man ha för att våga sig på en unghäst? Har fått barn och lånade då ut min...
Svar
7
· Visningar
1 867
Senast: Michis
·
Hoppning Vad är det för klass då? är det tidshoppning? har ärligt talat inte riktigt koll på vad det är.
Svar
9
· Visningar
2 332
Senast: Sorbe
·
S
Islandshäst Jag vet att när jag har kommit över 5,0 i slutpoäng i Lätt Fyrgång tre gånger får jag inte tävla den grenen längre, men än så länge har... 2
Svar
26
· Visningar
1 979
Senast: HlínLover
·
F
Dressyr Hejsan, nu e jag inte så haj på dressyrreglerna å tänkte fråga om de översta bettet är tilllåtet lr ett eggbett tvådelat med fasta...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: fjordtokan
·
A
Hoppning Jag har jättesvårt att komma ihåg banorna på tävlingarna. Är det någon som har ngt tips man kan ha använning av? :) 2
Svar
20
· Visningar
1 793
Senast: _Sascha_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025