Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Trav Jag har länge tyckt att det är något sjukt över det svenska bestraffningssystemet. Att brott lönar sig helt enkelt. Igår tex, i...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: kotten
·
P
Dressyr Jag ska köpa en dressyrsadel snart och jag undrar om ni kanske kan hjälp mig vad om passar. Jag vill gärna ha en mjuk och en med djup...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: plommomgurkan
·
F
Körning Jag har en oldenburgarvalack som är 20+. Jag har haft honom i ett år nu och trivs kanonbra med honom. Han är harmonisk och lugn i...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: dissy1
·
M
  • Låst
Distans Hej. Är det nån som vet om det är/har varit några distanstävlingar i Norrbotten, Västerbotten, Jämtland eller härikring i sommar? Jag...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Litenvit
·
C
Western Hej! Jag funderar på vad som kan vara lämplig höjd för en bindbom utanför stallet (centrummått)? För hästar mellan 1.45-1.60.
Svar
5
· Visningar
1 929
Senast: cafu
·
Hoppning Har dom plats för lite manke, och vilken bomvidd räknas som "normal" och vilken är vid??
Svar
5
· Visningar
987
Hoppning Om en ryttare som tidigare, låt oss säga för kanske 5 år sen, vart fälld för doping av sin häst och därmed borttagen från att någonsin...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Jardina
·
I
Hoppning Jag vet att bettfrågan är väl skriven om, men jag måste ha hjälp.! Har ett halvblod på 5 år.Han har alltid varit väldigt stark i...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: The_grinch
·
J
Hoppning Hello. Jag rider en häst som hoppar högt och långt. Han gör så fast jag gör förhållningar samtidigt som skänkeln ger stöd. Han har en...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Jo_hanna
·
G
Western vilken är din favorit gren?? eller vilken gren är ni bäst i?? :d //lisa 2
Svar
23
· Visningar
2 063
Senast: lady_mike
·
A
Fälttävlan Är på jakt efter bra och slitstarka terrängskydd. Har ni några tips? :)
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: annah0j
·
S
Western Hej! Jag är nybörjare inom western å jag har nyss köpt en ny sadel (syntet) och jag undrar hur böjer man stigläderna i syntet? MVH...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Bill
·
B
Western i skritten och traven sitter jag tungt i sadeln utan problem, men så snart jag plockar upp galoppen kommer problemen. Jag kan verkligen... 2
Svar
28
· Visningar
2 083
Senast: _Sarah_
·
B
Western Jag har nu bestämt mig för attt skola om mig fr engelsk ridnng och lära mig mer om western. Då jag letar ny häst tänkte jag köpa...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: Bewildered
·
A
Övr. Grenar Finns det någon hemsida med information om danska galoppörer motsvarande det info man kan söka på svenska trav- och galopphästar på ex...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: amanin
·
Islandshäst Hur rider/tränar ni era dräktiga ston??Tävlar ni?? Hur långt fram i dräktigheten??
Svar
4
· Visningar
795
Senast: yew98fq
·
S
Fälttävlan Fråga från en nybliven fälttävlans entusiast, Hur tätt inpå varandra kan man starta deb? säg att hästen är i hyfsat bra trim, kan man...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Idasagare
·
I
Trav Jag funderar på att läsa travhipologen på Wången när jag om två år slutar gymnasiet.. skulle vilja vet om de var svårt att bli antagen... 2
Svar
26
· Visningar
3 233
L
Övr. Grenar Hej jag undrar över några saker om galoppörernas skötsel: Hur länge brukar ni rida? Och ni tränare som finns på landet, låter ni...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Jockeyjoe
·
  • Låst
Dressyr Var på tävling idag, och min kompis var också där och red. Det var första tävlingen för oss i dressyr, och red LC:1 och LB:1. LBn var... 5 6 7
Svar
137
· Visningar
14 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka