Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Ja, nu är det dags att köra in två av mina pållar. Jag kommer att lämna dom till en duktig tjej som jobbar med att köra in hästar...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Aatos
·
Dressyr Nu kanske denna egentligen ska ligga på körning (?)men hästen det gäller är ju dressyrhäst. ;) Jag tömkör min 4-åring en hel del men...
Svar
3
· Visningar
917
Hoppning Är det nån som gör det? Vågar man göra det? Om man tejpar ordentligt? Om man ska tävla två låga klasser, säg 90 och 100, tejpar...
Svar
17
· Visningar
3 548
Senast: Doremi
·
H
Hoppning Har letat efter ett brunt träns med mässingsspänne lite på halvfart sen jag bytte sadel (typ 1,5 år sedan) och nu har jag hittat det... 2
Svar
36
· Visningar
2 131
Senast: Han_naH
·
Western Hej Ja nu kommer en sån här tråd igen. Har letat i ett år nu och 2år på high chapparal. Men känns så svårt att lita på... 2
Svar
24
· Visningar
6 763
Senast: jogr
·
E
Dressyr Hej! Jag har några funderingar kring termen "diagonala hjälper". Första gången jag fick reda på att detta finns var när jag läste en... 2
Svar
27
· Visningar
5 657
Senast: entutre
·
W
Körning Jag är super dålig på att hitta på nätet/bukefalos... Skulle vilja lämna in min häst på en riktig inkörning, vet ni var man kan hitta...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: wonderbaunbabe
·
A
  • Låst
Hoppning Har börjat kolla lite på en allround häst för dressyr/hoppning och eventuellt fälttävlan på lätt nivå.. Var ska jag börja leta, finns...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: LenaH
·
L
Hoppning Vilka märken på sadlar skulle kunna passa om hästen har stora bogblad? Finns några märken som inte är så framskurna, eller vad man...
Svar
11
· Visningar
7 739
Senast: LillaO
·
Western Jag vet inte om detta är rätt forum, om det inte är det får någon gärna flytta tråden. Jag funderar på att importera en häst från... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 802
Senast: onlyappaloosas
·
M
Hoppning Hej! Jag funderar på å köpa en haflinger, men undrar om ni tkr att de e en bra hopponny? Skulle gärna vilja veta om nån tävlar nån... 2
Svar
24
· Visningar
3 504
N
Islandshäst Som överskriften (nästan) lyder. Jag ska tävla femgång nu i höst. Många använder ju boots (utan vikt) för att skydda. På min häst...
Svar
15
· Visningar
2 112
Senast: Silkisif
·
Trav Vad menar man med att hästen är fransk i gången?
Svar
5
· Visningar
2 120
Senast: tinafinis
·
M
Dressyr Jag ska köpa nytt träns till min ponny. Vet ni några snygga som skulle passa henne?! Skriv vart dom finns att köpa också :) Skulle...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Minna_LiloFee
·
E
Islandshäst Är lite sugen på en Ken Tauri sadel special eller exlusiv från Agersta. De säljs även under namnet Ken Tauri kari II standard eller mer... 2
Svar
20
· Visningar
5 124
Senast: Linisen
·
S
Dressyr Jag rider min häst på tvådelat bett(smalt) med gummiplattor på sidorna efter att veterinären sa att hon hade slipat ner vänstra sidans...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Josssan
·
M
Tävling Vilken ålder gäller för ryttare, när man tävlar i dem olika kategorierna A-D ponny?
Svar
2
· Visningar
789
Senast: milena-sx
·
Islandshäst Det här vore enklare o skulle inte kännas som ett frågetecken om det inte vore för att det är min halvvilde Dorri det handlar om. Har...
Svar
2
· Visningar
839
Islandshäst Hej! Ni som har unghästflockar och inackorderade unghästar, hur resonerar ni angående besök från ägare? Anser ni att det är orimligt... 2
Svar
22
· Visningar
2 174
Senast: Freyja_bus
·
N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 648
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31