Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Får man tävla med så kallade sötmalms bett?? vet inte om länken funkar men alltså sådana tränsbett som är svarta från början...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: pink_angel
·
G
Körning Googlade och hittade denna länk: http://www.skoies.no/shop.asp?mid=836937&s=1&level1=837138 vagnarna finns i Norge och verkar vara...
Svar
16
· Visningar
1 511
Senast: Vindelkusken
·
Dressyr Jag kommer att kika lite på sadlar i Falsterbo och skulle behöva tips om vad jag kan kika efter, vilka märken osv... Har bla 2...
Svar
6
· Visningar
2 497
Senast: Daimsan
·
T
Körning Har ju en shettis som blivit rejält skrämd vid ett misslyckat inkörningsförsök. Men jag ser enda lite hopp långt där framme då hon...
Svar
10
· Visningar
1 311
Senast: Nussikan
·
L
Hoppning Vill kolla vilka gräsbrodd ni använder eller som ni vet är bra!!:idea: Gärna vart de går att köpa också... Visa gärna bilder:)
Svar
3
· Visningar
952
Senast: la06
·
E
Dressyr Jag har en fråga. Det kanske låter dumt, men kan en häst bära upp ryggen ordentligt och "gå i form" utan att huvudet är "inkrökt" eller...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: bigganl
·
Fälttävlan Någon som ska dit? Efter som många tävlingsplatser fått ngt konstigt anfall och anordnar inte 100-klass så får lille trille gå...
Svar
16
· Visningar
1 044
Senast: Novali01
·
Körning Kan ni hjälpa mig med dessa frågor. Det är detta sele jag ska sälja. Precis denna storlek...
Svar
12
· Visningar
1 425
Senast: Goat lover
·
C
Fälttävlan Ni som varit där, hur är den? Berätta! Lägg gärna in bilder därifrån oxå, om ni har :) /Cronis - som åker dit på träning på...
Svar
17
· Visningar
1 320
Senast: Cronis
·
N
Islandshäst Har ni någon form av benskydd när ni lägger pass? Har ni några som ni rekommenderar? Jag ska tävla femgång men jag vet ej om det är...
Svar
18
· Visningar
1 545
Senast: Norrberge
·
S
Hoppning Jag skulle vilja ha tips på hur man kan träna upp hästen och sin egen kondis på ett roligt och varierande sätt :) Främst hästens...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Smulan_114
·
L
  • Låst
Dressyr Vilken galopp(Vilket varv) ska man ha på ett ärovarv i dressyr? Vet ju att det är höger i hoppning men är det vänster i dressyr då?
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: Waco
·
F
Hoppning Igår var jag och tävlade med min polle. Och hon har börjat vägra så jag har alltid fasat för att trilla av när ja ska hoppa och krascha... 2
Svar
39
· Visningar
3 950
Senast: Minstril
·
L
Islandshäst :crazy: Min islandshäst Snillingur är en 10 årig 5-gångare och är inte så väl tränad. Han grisepassar mest men har tränat på traven så... 2
Svar
25
· Visningar
2 716
Senast: Gauti
·
Western Så här, min häst har ju fått diagnosen: hovledsinflammation vä fram, hovledsinflammation + kotledsinflammation hö fram. :cry: Därför...
Svar
18
· Visningar
1 427
Senast: Chex
·
R
Western Vilka ska vara med där och i vilka klasser??:) Själv hade jag tänkt vara med i trail, ranchtrail och hosemanship på D-tävlingen och... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 300
Senast: Lenita
·
A
Dressyr Som jag förstår det efter att ha läst om TR på Stallbackens sida får man ha sporrar "utan utskjutande del" (dvs 0 mm). Betyder detta att... 2
Svar
24
· Visningar
1 925
Senast: acke
·
Dressyr Hur ska jag göra för att hålla händerna stilla:confused: övningar tips mm mottages tacksamt. Satte ridspöt mellan ryggen och händerna...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: AMMIE_08
·
Islandshäst Är intresserad av information från er som exempelvis har sett honom i aktion eller sett avkommor efter honom! Allt av intresse!
Svar
15
· Visningar
1 817
Senast: Pocahontas
·
Fälttävlan Ja precis kan vi inte ha en liten röstning om Sveriges roligaste/bästa terrängbana. Skriv även om ni menar debutant, lätt, *-ig osv... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 905
Senast: SomethingBad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31