Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Hur långt ska avståndet vara mellan bommarna när man travar över cavalletti med en häst på ca 160 i mankhöjd? Har glömt bort hur man...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: StallOlsims
·
Islandshäst Har ni haft svårt att sälja era importhästar? Jag har haft två hästar ute på annons nyligen. Det är fina snälla och välridna individer...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: Minni-Borg
·
Dressyr Jag hittar ju inget träns med vitt foder som jag gillar så tänkte ta ett utan och modifiera det lite. ;) Dvs få en sadelmakare att byta... 2
Svar
29
· Visningar
3 134
Senast: Lancet
·
M
Dressyr vad får man egentligen ha? jag har hittat mina favoriter... nylon kärna sånt där man inte halkar av. (kanske inte ens heter nylon...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: M-Meduza
·
A
Islandshäst Ännu en tråd till... ;) :crazy: Men jag skulle vilja veta av lite mer föreningar! T ex Vængur, Kappi, dyggur, vestur, Gauti...
Svar
15
· Visningar
1 496
Senast: jezzscar
·
Dressyr Jag köpte ett jättefint, klassiskt Hubertuskandar billigt till Elvira, men det visade sig vara alldeles för liten storlek. :cry: (Hon...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: Centaur
·
C
  • Låst
Tävling Kan någon berätta vad Breeders Trophy innebär, hur och när man anmäler till det?
Svar
1
· Visningar
3 696
Senast: Farao
·
E
Western Jag ska spara till en westernsadel till min j-ligt :devil: BREDA häst, ca 130 grader vid i engelskt mått mätt.. Funderar redan nu på...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: Egonson
·
V
Islandshäst vad jag förstått är det nu vetenskapligt bevisat att sommareksem verkligen är en allergi. Allergier hos människor har om jag minns rätt...
Svar
9
· Visningar
1 948
P
Hoppning hejhej ! Jag har en häst på tre år som är av bra hoppstam. Hon har vart med på treårstestet, och nu ska jag satsa på att vara med i...
Svar
14
· Visningar
2 139
Senast: flurrizen
·
Western Hej allihopa! Nu vill jag bolla lite andra saker inom pleasure :angel: Jag har själv, som många av er nog vet, en treåring hemma...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: lillaida
·
O
Trav Någon som har erfarenhet av travhäst med blåsljud? Min travare startade i ett lopp och tvärstannade 700 kvar vilket han aldrig gör, tog...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: ophelian
·
Fälttävlan Jag satt och tittade framåt i tävlingsterminen och fick se att Gärds och Tågarp har lyckats lägga sina tävlingar på samma dag:cry::mad...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: Nightrunners_Noya
·
Western I många sammanhang har Paint och Pinto blandats ihop. Jag kollade på Wikipedia där det stog så här om Pinto: Pinto är en amerikansk...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: lillaida
·
T
Hoppning Kan någon översätta "på svenska" tack! :D (det med fet stil alltså) Regional 1.00 hoppn. Bed Clear Round (100+0, omridning 50)
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Troya
·
S
Dressyr Det här med eftergift.. Alla ridlärare har ju sina egna teorier... Ger ni eftergift med båda tyglarna eller håller ni kvar ytter som ett... 2
Svar
24
· Visningar
2 386
T
Distans Snart dax för Simlångsritten och SM för seniorer! Nytt för i år är att tävlingsplatsen är flyttad till den stora ängen där hästsläpen...
Svar
11
· Visningar
1 269
N
Hoppning Såg unghästar efter Guido på hopptävling i helgen. Blev skitglad, de hoppade "hus", har själv en kille efter Guido-Beach Boy. Kan...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: nonblond
·
Islandshäst Sent om sider, frågan borde ha ställts för länge sen egentligen. Men det är inget relevant egentligen. Huvudsaken är att jag får ett...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Inte_Ung
·
Dressyr Igår kikade jag på en dressyrsadel från Santa Cruz som jag inte kände igen. Den påminner om t ex Globus Crincle i utseendet, men med...
Svar
2
· Visningar
3 141
Senast: Bacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka