Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Hoppning Vad har ni för hoppteknik när hoppar (banhoppning=)? och vad har ni för häst/ponny? Jag har en D-ponny arab på 16 år som jag haft i 6... 2
Svar
21
· Visningar
2 136
Senast: Sterling
·
Fälttävlan Vad räknas som en godkänd fälltävlan? Alltså, hur många straff får man ha för att ha ridit en godkänd 90 häst?
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: LenaH
·
Körning Någon som känt och klämt på en bröstsele Exklusiv Diplomat från eguilex? Den verkar lite stabilare byggd än standard och hobby men...
Svar
1
· Visningar
898
Western Det finns ju några här....;) Är denna sadel sned eller är det vinkeln/bilden som är konstig??? Är det helsmäck? Tänker på nitarna...
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: Bill
·
D
Hoppning Ja som rubriken lyder, Jag tycker att man kommit så mycket längre inom travsporten med mycket som vi inte ens har på diskussionsstadie... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 893
Senast: Gammeln
·
S
Islandshäst Hejsan ! Jag undrar bara vad ni alla tävlingsmänniskor tänker göra för att hålla era hästar i form i sommar ? Jag och hästen vill vila...
Svar
6
· Visningar
1 845
Senast: Michis
·
Islandshäst Behöver hjälp att hitta en lämplig hingst till mitt sto. Hon är femgångare med MYCKET pass och tyvärr inga riktigt fina gångarter...
Svar
18
· Visningar
1 249
Senast: Rea
·
Dressyr Jag är uppklassad med min ena häst ur LB och får alltså starta fr.o.m LA. Nu har vi inte tävlat på några år pga barn men tänkte börja...
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: Redkiss89
·
Z
Western är den bra? någon som vet? har en häst med kort rygg som säkert skulle må bra av en sån men frågan är om den slutar ligga bra när hon...
Svar
8
· Visningar
1 432
Senast: Piruetta
·
G
Islandshäst Nu vill jag se vilka färger ni har till isabeller=) isabellskäckar går bra de me=)
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Svalan
·
L
Tävling Har ni nån gång undgått regler i TR genom att göra nåt "eget"? alltså, tex ridigt med jättekort martingal o en extra tygel att styra... 2
Svar
30
· Visningar
2 820
Senast: Estivuz
·
Distans Jag har bara en liten kortrollfråga. Jo, när jag transporterar min häst har jag sidepull(med läderband) och en grimma över vilken jag...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Litenvit
·
Övr. Grenar Jag försöker göra ett galopparbete i veckan med Novacape, med kompisens galoppsadel, Jag har inga problem egentligen att sitta upp, bra... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 700
Senast: ElinS
·
Trav Vilka hingstar (både kat. A- och B-hingstar) som fortfarande är verksamma tycker ni är de bästa inom ponnytravaveln? Vilken korsning...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: Indyhope
·
Dressyr Vill höra lite funderingar/kommentarer ang dessa ridsätt: 1. Hästen rids med ett stöd på ytter och för att sen kolla av om hästen går...
Svar
7
· Visningar
2 355
Senast: Ellinor Th
·
C
Hoppning Hej Hej! Jag har nyligen fått hem ett kallbod (3veckor sedan). Nu har vi börjat prova hoppa med henne och det syns verkligen på...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Calladora
·
S
Western Jag håller på att fylla i en tävlingsanmälan. En blankett från wras som det stod att man skulle använda. Men jag förstår mig inte på...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: sarma
·
Dressyr har precis inhandlat ett nytt hubertus classic rundsytt träns. skit snyggt men lite dyrt... 1400kr:cry: Inte fruktinsvärt mycket pengar...
Svar
16
· Visningar
1 282
Körning Jag skulle gärna vilja ha lite råd och tips inför förestående köp av diverse utrustning, främst sele då. Jag har en shirevalack som...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: schelin_j
·
Dressyr finns det bruna sporrband att få tag i? alternativt, var kan man få tag i sporrar utan band?
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka