Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Dressyr Lite intressant fundering.. vad brukar ni ha med er på tävling? Hur mycket (hur många uppsättningar) av varje? Och hur och när packar...
Svar
10
· Visningar
4 179
Senast: Waco
·
L
Fälttävlan Igår var vi till Bollnäs med Cross, 20 år:) Han har tävlat MSVA-B tidigare men har nu inte varit ute på ca 4-5 år men vill inte bli...
Svar
10
· Visningar
897
Senast: norpan85
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 150
Senast: Lazy Lady
·
Körning Har fått hem min "fina" vagn, som jag har för mig var i bättre skick när jag prov körde hästen som jag nu har på del foder. Ägaren...
Svar
10
· Visningar
1 222
A
Övr. Grenar Nu när Tifo har gett oss helt nya underforum så får vi väl ta och använda dem! Vem av er har någon galoppavel på gång??? Själv är... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 573
Western Finns det någon som helst rimlighet att tro att det skulle kunna gå att träna igång en fyraåring till start i D-tävling på fyra...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Paxinarion
·
Western Hej funderar lite. har sett ett quartersto med färgen red roan och tydligen så ska man inte forsätta avla på detta sto med quarter...
Svar
17
· Visningar
1 943
Senast: Gordon
·
R
Trav hej. jag är femton år o har funderingar på att ta monte licens inne på jägersro. jag undrar då om någon vet ifall jag får lov att ta min...
Svar
8
· Visningar
1 306
Körning Detta diskuterades lite i annat inlägg om när man skall ha hjälm... Som sagt använder du skyddsväst och/eller hjälm när du kör?:p... 2
Svar
26
· Visningar
2 209
Senast: hopp_o_galopp
·
Distans Visst var det väl tal om att det skulle vara ett speciellt ridprogram i ridprovet på årets unghästbedömning på Dacke? Letade på Växjös...
Svar
8
· Visningar
2 219
Senast: a_schuber
·
U
Hoppning lite små dum fråga kanske men.. har hört nu att när man väl börjar hoppa hästen uppsuttet så ska man sluta med löshoppningen? jag...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: hopp_o_galopp
·
A
Fälttävlan jag undrar distansen i mvs a. går det också i 200 m tempo? har aldrig ridit en distans 2
Svar
20
· Visningar
1 884
Senast: Axtelius
·
A
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Axtelius
·
Islandshäst Min Gáski blir väldigt spänd i början när jag ska rida med spö, vill bara springs iväg, men efter ett tag när han lugnar ner sig funkar...
Svar
4
· Visningar
1 429
Senast: Jenny_H_85
·
Distans Som rubriken lyder. Hur gör man om man vill starta en distanstävling. Såg precis att Öland har haft en tävling iår. Nu bir det knappast...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: LitenIsa
·
H
Hoppning Alltså; hur ofta hopptränar ni? Hur långa hopp pass brukar ni då ha? Hur lägger ni upp hoppträningen? :)
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: Emmsaan-Pemmsaan
·
Trav Ovetande ridskoleryttare undrar: I dressyren läggs väldigt stor vikt på att hästen ska arbeta korrekt med bakbena under sig och...
Svar
16
· Visningar
2 005
A
Fälttävlan Vilka ska dit`? Onsdagen den 25 juli - fred 27 juli 2007 för juniorer på ponny som tävlar medelsvår klass eller lovande lätt...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: Murray
·
C
Tävling Hejsan, jag har några frågor om just ärevarvet man rider när man har placerat sig. 1, Rider man ärevarv i både Dressyr och Hoppning... 2
Svar
22
· Visningar
5 103
Senast: gullebarn
·
F
Hoppning Skulle vara skoj om DU la in bilder på hur just DU och din häst ser ut när ni tävlar. In med bilder behöver inspiration till sommaren... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 635
Senast: Skyfantis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka