Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

O
Islandshäst Har tänkt mig att visa mitt sto någon gång nästa år. Och hoppas på att det blir någon visning närmre för oss på Västkusten. Men så...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: OlleAtlas
·
L
Islandshäst Jag fattar inte! Det jag har fått för mig är att man använder boots för att hästen ska lyfta på benen mera. Right? Men när ska man...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: lize_n
·
Hoppning ....i en stekpanna kände jag mig igår när jag äntligen provade den nya hoppsadeln! :crazy: Det senaste halvåret har jag bara ridit i min...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Trissa
·
R
Western Hej! Jag orkade inte sitta och leta igenom alla westerntrådar så jag gör en ny och frågar. :crazy: - Vad är det första man lär en...
Svar
13
· Visningar
1 735
Senast: real_cowgirl
·
F
Trav Kan vi inte uppdatera den gamla tråden med vilka som har vilka hästar, så man vet vilka man ska hålla utkik efter ute på banorna? :idea... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 398
Senast: misscocacola
·
T
Western Jag har börjat intressera mej lite för western, men vad gör man i alla grenar? Har hört många olika, tex reining, trail och sen finns...
Svar
6
· Visningar
1 219
Senast: fancyfree
·
F
Hoppning Har en halvblodsvalack på 20 år som tränas i hoppning mest. nu krabbar det med bett, hade nämnligen ett pessoa bett tredelat innan, hade...
Svar
19
· Visningar
1 176
Senast: fean
·
Western funderar eventuellt på att testa hunter under saddle, och undrar vilken typ av eng sadel som man ska ha. så vilken sorts eng sadel...
Svar
13
· Visningar
880
Senast: Sellan
·
Distans På lördag ska Novan och jag ut på vår första distansritt (tredje gången gillt sägs det ju). Frågan är nu hur ska jag rida nu inför...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Sophia_
·
D
Hoppning Jag rider ett 5-årigt tinkersto som jag har börjat jobba lite med på volten! Hon är ingenting utbildad,tyvärr. Jag har testat och hoppa...
Svar
3
· Visningar
764
Körning Har tänkt att köpa en sele nu men jag vet inte om jag ska ha lok- eller bröstsele. Jag har inte tänkt att tävla men däremot så kör jag...
Svar
5
· Visningar
1 085
Körning Hej! Någon som vet om det kommer att hållas några körtävlingar runt GBG/Kungsbacka snart,helst med shettisar? Det hade varit superkul...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Nussikan
·
M
Western En westernhäst som tidigare varit "dressyrhäst", borde den klara av att ibland gå dressyr även fast den håller på att lära sig formen på...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Sellan
·
Hoppning Jag ska tävla i helgen , så är jag hopplöst dålig på bedömningarna. klassen är 100 cm bed.2 faser A:0/A:0/A (0+110)/(0+90) Snälla...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: blohme
·
M
Hoppning Någon som vet hur man " visar upp" ponnyn för evterinär på tävlingsplatsen ? nåt speciellt ?. :crazy: tacksam för svar:p
Svar
12
· Visningar
1 081
E
Körning Nu vill jag se lite bilder när ni är på tävling... Alla bilder är välkommna!
Svar
17
· Visningar
1 924
Senast: Ella-82
·
Körning Kom och tänka på hur ni transporterar er vagn till tävlignar och så? Ni som har rockard har inga problem men de som har maraton vagnar...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: Nussikan
·
E
Western När man ska tävla D-tävling i etc. Trail, får man reda på mönstret på tävlingsplatsen då eller får man det innan? Hinner man öva liksom...
Svar
9
· Visningar
816
Senast: Egonson
·
B
Dressyr Jag har hört från vissa att men sa ha sporrar när man tävlar i dressyr men är det sant eller inte och i så fall hur långa sporrar får...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: LinneaM
·
Trav Vad föredrar ni och varför? Kort/lång, bred/smal brösta, förbygel? Har ni olika på banan och skogen/motionskörningen?
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: bulwark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka