Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Trav Torsdagen den 20 oktober begår Halmstad premiär för Open Stretch i Sverige. Open Stretch innebär att ett extra spår får användas... 2
Svar
30
· Visningar
2 267
Senast: tinafinis
·
Islandshäst Jag undrar om det finns någon här som vet vart man kan hitta nån utställning/visning för isisar där man bara kan visa gångarterna från...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: Boj
·
Dressyr Har hört att en del pratat om att man försämrar hästens gångarter om man arbetar dom i skritt :confused: ? Stämmer detta, har ni... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 183
Senast: Lusidor
·
H
Trav :) kan någon berätta för mej fördelar och nackdelar med att träna en travare med bromskärra? Tack på förhand!
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: martha
·
Fälttävlan Angående hunting den här gången. Om det står i proppen att klasserna är 70cm och 90cm, är det då så att 70 är för ponny och 90 för häst...
Svar
17
· Visningar
1 120
T
Western Jag funderar på vilken modell (ranch, trail, reining mm) som gör det lättast att sitta i "korrekt", lodrät sits? Jag har för tillfället...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Ticka
·
M
Trav Ja, som skrivet i rubriken; jag har nu spenderat timmar (sammanslaget-dygn), framför Blodbanken... Det jag kommit fram till hitills, som...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: Monté
·
T
Fälttävlan Tänkte jag kunde fråga allt kunnigt fälttävlansfolk här. :) Visst är det så att man inte längre kan kvala lättklass genom felfria...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Karen
·
F
Trav Hej alla travmänniskor! Jag har en travare som ridhäst som jag nu pga min graviditet tänkte börja köra. Men jag vet inte vad jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: tinafinis
·
Western http://wittelsbuerger.de/blog/?p=26 Det finns en engelsk blog här som nämner Grevagården:) Jag var inte där själv men någon som var...
Svar
3
· Visningar
1 087
S
Western Måste dubbelkolla litegrann.... det är C-nivå jag ubndrar över. och ja, jag ska beställa hem regelboken men vill veta NUU JU!! :D...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Sellan
·
Fälttävlan Igår var jag på terrängträning för första gången på min unghäst Jolie, 4 år. Det var verkligen JÄTTEROLIGT och hästen hoppade allt som... 2
Svar
30
· Visningar
2 391
Senast: Mitrolle
·
Western Jag har sett sånna tuffa western-inspirerade skyltar som sitter på dörrar, inne i huset, i stallet, på väggar, på toaletter mm. Det står...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: attempt
·
Western Hej, Jag har suttit flera kvällar irad och kikat runt på olika sidor efter ett snyggt showträns, men allt som verkar finnas ute nu är... 2
Svar
24
· Visningar
2 162
Senast: girl_tea
·
T
Övr. Grenar :D Hellojsan ! :) Skulle bara kolla om det är någon mer som tränar dressyr o hoppning med sina galoppisar ? Det gör vi iaf, med hela...
Svar
15
· Visningar
1 527
Senast: flashlight
·
B
Körning undrar hur det gått för er andra som först kört med rockard, och sedan spännt för fyrhjulsvagn? Hur har hästarna reagerat?
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Madelene
·
Dressyr till en hoppryttare, som bara ska ha den typ 2 gg/vecka. ska ju vara bra kvalité, mjukt läder o ganska så djupt säte o stora klossar...
Svar
11
· Visningar
1 598
Senast: pastejja
·
Fälttävlan Är det någon som vet om man fortfarande får lov att rida ömsom lätt ömsom nedsittning i detta programmet? Jag vet att det är borttaget i... 2
Svar
26
· Visningar
2 341
Senast: Novali01
·
P
Hoppning Pållen har varit lugn och go och otrolig mjuk på sista tiden. Det har varit vila ca 3 veckor med uteritter i naturen för att sätta igång...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: ponnydamen
·
Hoppning Ni som håller på med inhoppningen utav unghäst hur gör ni vid eventuella bockningar? tillåter ni detta? och hur gör jag för att få bort... 2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: Flying High
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka