Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Western Hej alla westernryttare! Jag börjar bli intresserad av att prova på westernridning. Då min häst är dräktig så tänkte jag ta tag i det i...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: anniequarters
·
Dressyr Var i ridhuset igår med 4-åringen. Tänkte vidareutveckla träningen med att få honom helt eftergiven i innersida och att spåra i volten... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 036
Senast: mackan
·
Islandshäst Har ett sto -93. Hon är nu dräktig för andra gången. Hon tränades för visning när hon var 10 men sparkades av en annan häst och blev...
Svar
11
· Visningar
1 427
Senast: Sammets_rosa
·
P
Trav ja som det stod vf hänger man i munnen på travarna när man kör?:p Lr e det bara jag som ser fel?!:o 2
Svar
39
· Visningar
2 705
Senast: Montéryttare
·
P
Körning HA NU EN RIIIKTIGT TREVLIGT JUL ALLIHOP!! Å GOTT NYTT SUPERBRA KÖRÅR 2007! /Primadonnan
Svar
2
· Visningar
768
Senast: _L_
·
Dressyr Har ett halvblod sto som är 18år. Hon är väldigt välutbildad inom både hoppning och dressyr. Problemet är dock att hon lägger sig i... 2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: Missestar
·
O
Dressyr Jag har aldrig riktigt fattat innebörden med en halvhalt och hur man gör en halvhalt på rätt sätt. När och hur gör man? :) 2 3
Svar
47
· Visningar
3 766
Senast: fio
·
Dressyr Det klankas överlag på att svenska ryttare sitter sämre än t. ex. tyskarna- hur kommer det sig om det nu är så? Det lilla som jag har... 5 6 7
Svar
130
· Visningar
8 531
Senast: Susan
·
Körning Idag tog jag med Lova till dagiset jag jobbar på och det blev en minst sagt uppskattad dag. På förmiddagen fick alla barnen åka vagn...
Svar
19
· Visningar
1 455
Senast: gadriel
·
Western Hej igen. Japp jag köpte som sagt en Premier ringold reiner. Provade ut den med sadelutprovare som tyckte den låg bra. Engelsk...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: r_freddy
·
I
Hoppning Här är en film på när jag och Speedan hoppar. Speedan är en Varmblodig Travare. Okej, jag vet, jag har (hade) ingen bra sits i sommras... 8 9 10
Svar
195
· Visningar
11 799
Senast: ponnylollo
·
T
Western Är det någon som kan tipsa om Ranch trail banor lite längre upp (Dalarna ^) NÅgra bra tips på vad man kan träna med hästen . Vilka...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: _Erik_
·
S
Dressyr Vill ha lite tips på övningar, ska hyra en häst på ridskolan ibland för att rida självständigt i paddocken. Eftersom jag gjorde ett...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: corette_13
·
Dressyr Hur jobbar man upp en häst som är TOTALT skänkeldöv i början av ridpasset? I början är han FRUKTANSVÄRT ouppmärksam (eller rättare... 2
Svar
21
· Visningar
2 008
Senast: Wysiwyg
·
F
Dressyr Hur bär ni er åt med en häst som lägger sig på i handen, hänger alltså? Alla svar välkomna, även de som avviker från majoriteten... 2
Svar
35
· Visningar
2 847
Senast: kopparberg
·
N
Distans Hoppas alla distansryttare + hästar har haft en trevlig jul. Tyvärr var jag tvungen att åka bort från den älskade, men nu ska jag hem...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: cardigan
·
F
Dressyr En häst som lägger sig mer i ena tygeln, blir jättestark och inte vill ställa åt ena hållet utan bara gör sig stel i halsen och kroppen... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 221
Senast: flashlight
·
F
Hoppning Hej, allihoppa! Jag har ett litet "probmen" som jag ioförsig tror kommer lösa sig med tiden men i alla fall. Har en häst som gått 125...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: trazel
·
Hoppning Jag behöver hjälp med min sits i hoppningen! Kom med åsikter och förslag på vad som behöver ändras! 3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 510
Senast: CarolineB
·
  • Låst
Dressyr Jag har läst i dressyr forumet till och från sedan 2003. I början tyckte jag det var rätt kul. Folk verkade kunniga och så. Men sen ju... 9 10 11
Svar
203
· Visningar
14 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka