Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Någon som vet om det är några tävlingar/tränigar i Västråsområdet som man an åka och ttta på? /Stina
Svar
15
· Visningar
1 578
Senast: mariposa
·
F
Dressyr Om man lyckas bra på tävling är det ett tecken på att träningen hemma lyckats, eller går det att lyckas på tävling ändå? Skiljer sig... 2
Svar
30
· Visningar
2 067
Senast: Malinigbg
·
Western Ja, ni ser rubriken :) Vi håller på för fullt jag och eleverna, och de är jätteduktiga! Men det finns alltid roligheter man inte...
Svar
5
· Visningar
1 101
Dressyr Hoppas att B_A_L godkänner detta, men jag vill önska alla er som brukar uppehålla sig på Dressyr en riktigt God Jul och ett Gott Nytt...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: fio
·
Hoppning Nu är det ju mycket prat om att förbättra ridningen och så vill man införa fler stilhoppningstävlingar. Jag blir bara lite förvirrad...
Svar
12
· Visningar
2 715
Senast: kopparberg
·
Körning Mina hästar går ute nästan jämt och har således endel vinterpäls. Nu har Pelles päls nötts bort av remman som går från bakselen...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Vindelkusken
·
D
Körning Jag skulle nog behöva en språngrem, eller heter det så? Hästen i fråga bockar och sparkar bakut när man kör och det känns inte riktigt... 2
Svar
27
· Visningar
2 504
Senast: Fia-Lina
·
Distans Hur lägger ni upp er träning, varierar det stort mellan tex vår/vinter/sommar/höst? Hur mycket och länge rider ni och vad får er att...
Svar
1
· Visningar
1 071
Senast: Moheed
·
S
Distans Hej! Jag har en arab (155 cm och 8 år) Som jag skulle vilja börja rida distans på. Hon är väldigt uthållig, trafiksäker och kan utan...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: springsten
·
I
Fälttävlan Nu kanske den officiella kommer snart men vi vet nog en hel del här ändå? Skriv vad ni vet.. Iallafall när det är "önskat"... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 071
S
Hoppning avstånd med markbom då man anrider i galopp mot hindret hur långt ska den vara utdragenframför hindret 3,5 meter? eller ha rjag helt...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Atomiic
·
Fälttävlan Vad tycker ni fälttävlansryttare om ryttare som rider dressyren i debutant och lätt i en hoppsadel? Jag har aldrig hittat en...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: fio
·
Övr. Grenar Var kan man hitta vilken utrustning som är tillåten i löp? Får man ha kindkedja på bettet? 2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Annika Källse
·
Western Såg att det finns en nålad tråd inne på "Dressyr" forumet där folk kan lägga upp sina filmer när de rider dressyr. Skulle inte detta... 26 27 28
Svar
544
· Visningar
53 041
Senast: jea78
·
  • Låst
Dressyr Nej Dressyr är för sprättiga halvblod :angel: Jag tycker att man ska kunna tävla dressyr med vilken häst som helst, vilken ras...
Svar
14
· Visningar
1 303
L
  • Låst
Western får man tävla i western med en bomlös westernsadel? jag fick höra häromdagen att man inte får det? är det så?? bäst att fråga alla... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
9 253
Senast: tifo
·
N
Hoppning Är det någon som vet hur man ska lägga ut bommar om man vill ha dem både framför och bakom ett rättuppstående hinder? Gärna avstånden...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Legacy
·
Dressyr Hur många av er som tränar/tävlar dressyr jobbar era hästar för töm? Jobbar ni enbart form/lättare pass med hästarna i tömkörning... 2
Svar
39
· Visningar
3 402
Senast: Tora
·
S
Distans Hej! Fick upp ögonen för distans här om dagen.. Tycker det verkar så kul att åka på tävlingar, men har aldrig riktigt varit så mycket...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: lingon_barino
·
Trav läste att någon gjort om sin sele till qh? vad kostar det? är de enkelt för sadelmakarna? ska bara ha den att köra med här hemma...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: bazz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka