Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Om 3 veckor, den 14:e så ska jag vara med och tävla i en liten stalltävling på min medis, ett varmblod på 9 år. Redan nervös, trots att...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: GALOPP
·
I
Hoppning Har några frågor bara: om man har ryttarlicens för häst får man då starta ponny på lokal-tävling? & man får väl tävla c-ponny i lokal...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: _Information
·
Trav hur gör ni för att få era hästar uthålliga? Hur tränar ni sista veckan inför en start? alltid kul att bolla lite idéer angående...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: oki
·
Dressyr Nu är det så att min vbl travarvalack från att förut tyckt att dressyr är pest och pina och varit en riktig segpropp, det har vi jobbat...
Svar
13
· Visningar
1 334
D
Dressyr Hej alla :) Jag har några frågor som nån av er här kanske kunde svara på :idea: När man te.x rider en öppna i höger varv, ska hästen... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 421
Senast: Fazer
·
F
Dressyr Hur ska man göra för att rida fram hästens gångarter. När vi longerar, tömkör eller låter min häst röra sig fritt har han otroligt fina... 2
Svar
25
· Visningar
2 732
Senast: Susan
·
Dressyr Börjar med att be om ursäkt om det är fel forum Jag har en liten fundering: Vad är anledningen till att bra gångarter är just bra... 2
Svar
29
· Visningar
2 665
Senast: Lilla_Millan
·
Hoppning Sätt in lite hoppbilder, samt skriv hur högt ni har hoppat :) Jag vet inte hur man lägger in bilder här men jag kan berätta att jag... 2
Svar
35
· Visningar
5 148
Senast: hannanilsson
·
Distans Så var våran första ritt över och jag är supernöjd! Red CR 50 på Rönningen och både jag och hästen var debutanter. Var ju orolig för...
Svar
17
· Visningar
1 931
Senast: Fifflan
·
H
Trav Har köpt ett 2-årigt sto, anmäld till Bredeers för 2-3-4-åringar.. Nån inbetalning jag ska göra, eller..?! Siktar främst på 4-års...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: happyjoy
·
Trav Jaa då var det bara en och en halv timme kvar tills man ska åka då. Åka till banan där man ska köra sitt första riktiga lopp :crazy: jag...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: ghost
·
T
Dressyr vad tycker ni är viktigast... att en trög häst bjuder på ordentligt framåt eller jobbar i en korrekt form? om man bara får välja en av... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 905
Senast: deborah
·
Körning Vad har ni för längd på tömmarna till era ponnys. Jag har ett 2 årigt russ och de tömmarna som var med equilexselen känns på tok för...
Svar
4
· Visningar
2 973
Senast: Chlo
·
M
Western Har en sån på G till min häst. Ni som redan har en vad tycker ni om den kvalitet, bekväm att rida i osv? Priset för den som jag ska köpa...
Svar
6
· Visningar
2 921
Senast: r_freddy
·
N
Fälttävlan Ska rida en häst utan licens i debutantklassen i Vinslöv. Behöver jag skaffa det? Det är en regional tävling, men jag har fått för mig...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: Novali01
·
Dressyr Hur ser upplägget ut. Kommer ni dit och så bestämmer tränaren en övning ( har alla ekipage den dagen samma övning?:angel: ) Eller... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 790
Senast: majola
·
Dressyr Ryttare som inte bara har taktkänsla utan oxå är lite dansant, kan få hästen att röra sig mer igenom hela kroppen.. En stel ryttare... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 960
Senast: cristobal
·
B
Hoppning Hej alla! tänkte höra mig för lite ang bett. Jag har alltid ridit mina hästar på 3delat bett, men har nu en ny häst som hoppar högre...
Svar
1
· Visningar
2 347
Senast: Zara
·
U
Western Nån som har tips på bra tränsbett?
Svar
12
· Visningar
1 263
Senast: bigganl
·
Fälttävlan hur det har gått för PrinceFair och kompani i helgen? 2
Svar
31
· Visningar
2 784
Senast: shady