Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

I
Western Vad tycker ni är finast/snyggast att ha manen & panluggen på för sätt när ni ska ut på tävling? Alltid roligt att veta!:D Man kanske... 2
Svar
26
· Visningar
4 283
Senast: idealb
·
Dressyr Hur får man sin häst att vila bättre i varje steg utan att tappa aktion i bakdelen? I nuläget går min häst ofta i ett något hastigt...
Svar
15
· Visningar
1 986
Senast: LinnéaL
·
A
Fälttävlan Jag har kollat runt lite på buke men det finns ingen tråd som handlar om just det jag vill veta.. För min kompis tänkte börja lite smått...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: angel_winner
·
B
Hoppning hur gammal får man max vara för att få tävla hoppning med en d ponny ???? :bump:
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: åsnan
·
Fälttävlan Vilka kläder har man lämpligen? Vanlig tröja? Finns regler enl TR vad man ska/bör ha som ryttare (i de lägre klasserna) gällande själva...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: lundsbo
·
S
Islandshäst Jag har under ett par månader haft lite problem med min unghäst och har nu äntligen varit inne och röntgat (ingen spatt :banana: ) och...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: Swannie
·
Körning Någon som praktiserar denna metod? Berätta hur ni lägger upp det och era erfarenheter, plus och minus.
Svar
3
· Visningar
1 048
I
Hoppning Hej, vill ha lite svar på några frågor :smirk: 1. Hur får hästen "Hopp-muskler" Nån bra träning till blivande hopp häst :D ? 2...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Idrus
·
Western Är det ingen mer än jag som tycker att det borde arangeras en westerntävling för ridtravare? :smirk:
Svar
8
· Visningar
961
Senast: _Eva_
·
Hoppning När man tävlar ett regionalt meeting, räcker det med att visa ponnyn för veterinären första tävlingsdagen då? Eller ska man visa en...
Svar
10
· Visningar
2 849
Senast: pollan
·
P
Western jag tänkte inrikta mig på bara barrel race och pole bending!! ni som rider dessa grenar, vad har ni för sadlar?? någon ni rekomenderar?
Svar
2
· Visningar
973
Senast: _Eva_
·
D
Western hejsan, min lillebror som är handikappad ska rida leadline i säter på en tävling den 8 juli.. jag behöver veta om det är något...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Russinet
·
B
Trav ja ni ser ju vad jag är ute efter :crazy: . Hästen ifråga är inte inkörd med slaggjord och har mig veterligen aldrig haft en på sig...
Svar
15
· Visningar
1 926
Senast: Lillaloppan
·
Tävling fick lite olika svar på förra tråden, som dessutom var stängd nu? Så vi tar det igen.. Jag fyller år i september, får jag tävla fram...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: sofie_m_a
·
Trav Jag har precis köpt mig en kallblods travare! Visserligen bara ett föl än så länge.. Jag har alltid hållt på med ridning så det ska bli... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 703
Senast: Sissan
·
Dressyr Hur går ni till väga när ni ska göra eran dressyr häst tävlings fin? Lägg in bilder på¨resultat och innan ni satte igång. Brist på... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 542
L
Körning Vi har ett polskthalvblod, jätte maffig! kraftig i typen, men väldigt smidig!, har tränat dressyr för instruktör regelbundet i många år...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: linneaforss
·
Trav Nu skulle jag vilja ha klarhet i en sak... OM banveterinären ser att en häst går orent (är mer eller mindre halt) vid defileringen...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Nominous
·
Körning Funderar på att köpa en rockard från Dr**e O*t, men funderar lite på det där med däck. Som standard är det ju bildäck, vilket ju är...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Beppo
·
N
Dressyr När ni rider ut med era hästar, hur rider ni då? Gör ni någon skillnad i hur ni rider, jämfört med när ni rider i ridhus/på ridbana... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 107
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka