Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Vilka ska dit och vad ska ni rida. Jag ska fortsätta med mina 90-klasser.:) Hur brukar deras bana vara? Jag var där och tränade... 2
Svar
20
· Visningar
1 767
Senast: Narcissa
·
Fälttävlan Jag sitter och tittar på lite olika klubbars hemsidor och då mest på de klubbar som arrangerar fälttävlan. Jag tycker det är tråkigt att...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: clint Eastwood
·
T
Trav Hej jag har precis plockat ut min montélicens men har lite problem att hitta blyvikter. har en viktvojlock men vet inte var jag ska...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: lie
·
I
Körning Precis skaffat en liten sötnos som jag tänkt köra in. Han är ca 1,25 i manken. Funderar på om jag skall bygga eget eller köpa en...
Svar
6
· Visningar
2 674
Senast: ing
·
A
Hoppning Hej! Vad brukar ni ha för några kläder när ni tävlar clear round?:rofl:
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Bison
·
D
Hoppning Hur ofta kan man hopptävla? är det fel att med en häst i full kondition tävla flera helger i rad? Vill veta lite åsikter... Har fått... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 132
Senast: Dark_Iris
·
C
Western Jag promenadrider bara och undrar om det finns någon lätt westernsadel. Den jag har nu väger nog ca 12 kg. Jag tror aldrig jag har sett...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Katana
·
Körning Har funderat lite nu och då på det här med en handbredd mm. Finns det inte lite mer precisa mått? Visserligen borde man väl som tjej...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: _L_
·
Körning Har några frågor...kommer få hem en shettishingst som ska gå ihop med mitt shettissto. Medans han är här har jag lovat att köra in honom...
Svar
15
· Visningar
1 700
Senast: Geisli
·
Western Har noterat att "westernhästar" (typ paint, quarter, arab) i allmänhet verkar mindre än till exempel halvblod, som ju är vanligare inom... 2
Svar
23
· Visningar
2 247
Senast: Curly
·
Tävling jag lånade ut min dressyrhäst till en kompis, men det blev så olyckligt att hon inte kunde ha kvar han av olika anledningar...så nu är...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: suisyola
·
E
Islandshäst Hejsan! Har en fråga. Hörde av min syster som ridit för en instruktör att man inte ska ha boots på fyrgångare, för då förstör man...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: niba
·
J
Dressyr kan någon vara snäll att förklara övningarna öppna/sluta på ett enkelt sätt? jag läser och läser men fattar inte, har gjort övningarna...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: Visa
·
Western Hur tycker ni sadeln sitter på hästen? sitter den lite långt bak? (Min foderhäst jag haft sedan torsdags :love: , red första gången...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Lazy Lady
·
Hoppning Hur går det till vid såna?? HAr aldrig vart med på en sån.. Kläder?? Är det typ som CR, alltså rosett vid felfritt? berätta... Sanna
Svar
2
· Visningar
765
Senast: stjarlotte
·
D
Distans Nu finns resultaten från Rönningeritten på ronningens.com och på distanslistan! Vill gratulera till Maddis och Wulcan som tog sin...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: Sophia_
·
Z
Körning Hej!, måste jag säja till alla! är ny här... :banana: Jag undrar nu om det är någon som har en rockard till en A-ponny från Jensas Mek...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Inte_Ung
·
Islandshäst Nu behöver jag hjälp! Jag vill veta vad för poäng de som har kvalat till dressyren på SM har haft... Så ni som vet dresyrresultat...
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: Muninn
·
Z
Western Okey, jag har en häst här hemma som skall sättas igång nu i sommar, jag har funderat över två saker : Skall jag ha bettlöst? och...
Svar
7
· Visningar
1 117
Körning Ja givetvis en renoverad efter konstens alla regler då ;) Men skulle det kunna fungera att köra dressyren i lättare klasser med en...
Svar
8
· Visningar
1 623
Senast: Carolus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V