Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Övr. Grenar hej hur tränar ni era hästar? hur många jobb går de i veckan på jägers/täby? och hur hårt??? :confused:
Svar
12
· Visningar
1 883
Senast: holmaracing
·
Dressyr Mer vikt på bakbenen Frågan kommer upp hur Meredith tycker att hoppryttarnas markarbete har förändrats de senaste tio åren. Hon...
Svar
14
· Visningar
1 596
Senast: oopsie
·
Fälttävlan Hej! hittade ingen tråd så frågar nu: Hur börjar man tävla fälttävlan? Har förståt att man måste ha ett spe. kort för att tävla just...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: TheHunted
·
Hoppning Hejsan! Är som såhär att jag ska åka o kolla på en häst som tävlat mkt i utlandet (alltså en import) undrar nu om det finns någon...
Svar
6
· Visningar
1 905
Senast: Cyllene
·
Trav Vi (eller rättare sagt ni som kan) diskuterar och delar med er i den andra tråden om hur den "perfekta" travhästen ska se ut rent...
Svar
10
· Visningar
1 032
Islandshäst Hejsan allihopa! Har en fråga som rör passen när man rider ett femgångsprogram. Hästen jag tränar går så lätt in i korsgalopp när man...
Svar
10
· Visningar
1 496
Senast: yew98fq
·
Islandshäst Hoppas att denna får ligga kvar här eftersom det gäller träning av islandshäst... Jag ska snart få hem min första EGNA pålle. Han... 2
Svar
27
· Visningar
2 774
Senast: Michis
·
Körning Hur många personer kan en nordsvensk dra i en låt säga, typ prärievagn resp stor släde? Förutsatt förståss att hästen är välmusklad... 2
Svar
38
· Visningar
8 070
Senast: _L_
·
D
Western Kan någon hjälpa mig att förklara de olika klasserna som finns inom western. Jag vet att trail är typ hinderbana, men sedan är det...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Flying Grace
·
F
Dressyr Jag har märkt att många domare nästan enbart tittar och bedömmer formen i ett program på LB nivå. Vägarna har nästan ingen betydelse...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: Degree
·
E
Körning Har inga bakselefästen på min rockard. Något man kan använda tills vidare? Har läst om slangklämmor, men HUR använder man dom då? Man...
Svar
4
· Visningar
865
·
Övr. Grenar ...varför finns inte en sån bok??:angel: Jag skulle iaf vilja ha den. Jag har ett fullblod som gått på banan fram tills 2004 och...
Svar
9
· Visningar
1 166
Senast: Korpen_
·
M
Övr. Grenar Jag har ett Engelskt fullblod som är efter Precocious och Manitoba. Håller nu på att forska lite i fullblods släktet och undrar vart...
Svar
12
· Visningar
1 502
Senast: holmaracing
·
Övr. Grenar Varför är ringarna så stora, har det någon funktion? Finns det tre-delade galoppbett? Har bara sett "vanliga".... (tvådelade)
Svar
2
· Visningar
1 290
Senast: Korpen_
·
Tävling Blir inte klok på swedehorses sida... Om en utlandsfödd häst ska vara med i öppna chamiponatet behöver den då vara breedersansluten??
Svar
3
· Visningar
2 392
Senast: elle12
·
Dressyr Jag har en 4 åring (-02a)som har väldigt lätt för sig, har precis börjat smyga in nedsittning på henne, men "NÄR" ska man egentligen...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: mackan
·
E
Tävling Hej! Måste man ta ryttarmärke 3 för att få ta grönt kort? Få man läsa in typ lastning m.m. innan man gör provet?
Svar
11
· Visningar
1 911
P
Övr. Grenar vet nån om nåt läger el kurs el stall där man kan prova galopp? Helst där man kan låna häst där.
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: Ninniw
·
Körning dessa från börjes SAFETY TUG SET är det till för att man ska kunna ha ett högre skackelfäste på loksele??? eller vad är det till för...
Svar
11
· Visningar
1 196
·
Körning ingår frakt i priset då eller tillkommer den? Någon som vet fler tillverkare än t*daholms vagnar?
Svar
12
· Visningar
1 647
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka