Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Hoppning Hej! Jag hoppas det finns nån klok och kunnig hästmänniska här som kan hjälpa mig med mitt problem! ;) Jag tränar en unghäst just nu...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Panikie
·
  • Låst
Övr. Grenar Hej! jag är helt grön inom galoppen, men vill så gärna rida ponnygalopp! jag har bara ridit på ridskola än så länge, men jag vill även...
Svar
15
· Visningar
2 457
Senast: enjes
·
Dressyr Heh, känner mig sådär lagom simpel nu igen :D Kollar igenom dressyrprogrammen som ska ridas på tävling snart, LB:1 och LC:1. Och jag... 2
Svar
20
· Visningar
7 557
Senast: Susan
·
F
Distans Nu har jag mesat till det i två år och "inte riktigt blivit klar" för att prova distans - Greveritten är så nära hemma så att det nästan...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: mahlmt
·
M
Distans Mycket tråkigt att konstatera att Tjustritten, Svegsritten samt Hoburgsritten är inställda pga av för få anmälningar!!! Visserligen...
Svar
18
· Visningar
1 517
Senast: cetzyboy
·
Tävling Jag satt för någon månad sen och planerade in vårsäsongen (hopp-lokal-stor häst) för mig och hästen. Det blev en tävling i slutet på...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: alice
·
T
Tävling Fråga 1 Jag var och kollade på ridsports lilla shop idag. Där kunde man köpa anmälningsblanketter. Men jag trodde man kunde ta sånna...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: PrinceFair
·
Hoppning Detta eviga tjat om att trampa framåt o ha balansen i stigbygeln vid hoppning så att inte skänkeln ska åka bak... tips på vad man ska... 2
Svar
33
· Visningar
3 467
Senast: clint Eastwood
·
P
Dressyr Jag ska i sommar vara med på min första dressyr tävling på Arab meetinget som är i juli, det är en Lätt C:2 klass. Jag tränar och...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Patience_ox
·
L
Hoppning Tänkte åka på 3 dagars med unghäst(så vi startar endast unghästklasser)Hur många klasser ska/bör jag anmäla till?
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Penny_Lane
·
F
Dressyr Skriv gärna oxå hur du gör när du rättar en dålig halt, och hur du bär dig åt med en häst som inte vill stå still i halten!
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: Curtis
·
A
Hoppning Är det så att man MÅSTE ha delta till pessoabettet på lokal hopptävling? Är det här någn ny regel för i år?
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Choklad
·
E
Körning Men hur tusan fäster man skakeln i en så kallad Standardskakelögla på en vanlig bröstsele? Ett sånt här alltså...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Egonson
·
A
Western Vad har ni under chapsen när ni tävlar??? Jeans eller annat?? Vad tycker ni ser snyggast ut o vad är bekvämast?? 2
Svar
23
· Visningar
2 023
Senast: riffan
·
H
Hoppning Heej allihopa! Jo nu är det så här att jag rider en ganska het häst och nån dag ska vi hoppa en liten bana, nån som har några tips för...
Svar
10
· Visningar
1 836
Senast: Dark_Iris
·
E
Hoppning Hejsan. Jag ska i slutet av april börja på hoppkurs, vilket ska bli superkul. Men nu är det så att pållen jag ska ha, en D-ponny, inte...
Svar
16
· Visningar
1 162
Senast: Dark_Iris
·
Övr. Grenar Finns det någon utbildning eller är det hästgymnasium som gäller? Vilka egenskaper/kunskaper är bra att ha? Vad ligger lönen på? Kan...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: TinyWiny
·
H
Fälttävlan Vad har hänt??? Vet någon vad som har hänt Cacao....? Hon har visst lämnat oss för att galoppera på de evigt gröna ängarna...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: Niki
·
B
Dressyr Var på tävling förra helgen tror jag (22/4) och jättemånga hade flätade svansar på sina hstar. Alltså, inte hela vägen ner, men kanske...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: Beauty_Boss
·
Hoppning Hejsan! Jag skulle behöva lite tips på övningar som hjälper/tränar hästen och mig på att bedömma avståndet fram till hindren. :p Jag... 2
Svar
37
· Visningar
2 366
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka