Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Fälttävlan Heej!! Jag vill börja tävla i Fälttävlan.. Hur räknar man klasserna??..Räknar man som i hoppnig?? Är det bara fasta hinder?? // Tacksam...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: zoowie
·
Dressyr Jag måste bara fråga er som tävlar dressyr. Får man mindre % om man rider i en Blå syntet dressyr sadel (stark blå färg)? funderar på...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: zoowie
·
J
Western SUCK.... så besvärligt det är.. Min bebis på 10 år *ler* måste bort på träning, men var svårt det är att hitta rätt träner. Jag har...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: wrangler
·
T
Tävling Hej! Hur bär ni er åt för att lyckas få med all utrustning på tävling?Man brukar alltid glömma täcke,hjälm, en gång hade jag glömt... 2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Pontiac
·
F
Tävling Jag har för mig att det finns en sida där man skriver in ryttarens eller hästens namn och får upp tävlingsresultat. Men jag kan inte för...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: fredde
·
Western Har jag aldrig sett, annat än på film. Men körs de annorlunda än "vanligt"? Var det gäller tömamr ect?
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Solafekub
·
Trav Kan inte alla monteryttare lägga ut bilder när ni rider? skulle vara kul och se :) sj har jag inga bilder på mig när jag rider monte... 2
Svar
27
· Visningar
3 410
Senast: Montéryttare
·
M
Tävling Hur funkar det nuförtiden, ska man ha egen nummerskylt med sig till dressyrtävlingen (lokal)? Eller får man låna i sekretariatet? 2
Svar
20
· Visningar
2 523
Senast: mysis
·
Trav Vilken är minsta "standardstorleken" på speedcardäck som det finns ekerskydd till? Jenny
Svar
1
· Visningar
732
Senast: ghost
·
Tävling Ska starta i min första dressyrtävling snart, och undrar över anmälningsavgifterna. På vissa står det t.ex. 170+0 och på andra står...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: break_a_leg
·
M
Övr. Grenar Jag är 24 år, har haft hästar hela mitt liv och har fastnat för Fullblod.har själv ett.Håller inte på med galopp men skulle vilja börja...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: Ninniw
·
Western Är det nån som har någon efarenhet av kurserna som annonseras i tidningen hästfocus i Tjeckien?? Jag funderar på o fara dit o skulle...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: BonRaiz
·
T
Hoppning Behöver lite hjälp med avstånden i en kombination. Tänkte hoppa i dag och är inte riktigt säker på avstånden när jag bygger. Behöver...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: foxtrot
·
S
Distans Nyfiken på om det är någon som har startat och genomfört en ritt barfota ännu? Någon som gjort det själv eller sett andra på en ritt...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Galadriel
·
Hoppning Har ni en hästa man bara behöver "åka med" när man hoppar med den eller har ni en häst man måste arbeta med för att få den över hindret... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 115
Senast: karatefisken
·
F
Tävling ja, hur vet man igentligen när man är redo för att tävla!? Vill gärna tävla mitt sto till sommaren. Jag tänkte börja med en LB:1 som...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: suisyola
·
M
Övr. Grenar Vad heter hästaffären på klampenborg? Letar pulsklocka till hästen och fick ett tips om att de skulle ha bra priser, någon som kan...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Anelly
·
Körning Jag har äntligen hittat en rockard! De som har den säger sig ha haft den till en stor häst tidigare men nu har de haft den till en liten...
Svar
4
· Visningar
1 278
Senast: Blue_Jewel
·
Z
Western Jag red Western när jag var där i texas å FY VA COOLT! De var den bästa ridturen jag ngnsin haft! Det är helt underbart!=)Har ni ridit i...
Svar
18
· Visningar
2 364
Senast: __Mollan__
·
R
Western Har förstått att det kommer visas cutting fredag och lördag, och jag vill så gärna se det, men jag hittar inga tider någonstans, någon...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: __Mollan__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II