Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Fälttävlan Den kommentaren fick jag för några dagar sen... Inte beroende på mej & hästen, utan pga av våran BIL och TRANSPORT! Personen i...
Svar
19
· Visningar
1 863
Senast: LALASKET
·
L
Trav Hästen går super fint på vintern eller på banan men så fort det är lite småsten på en vanlig väg så blir han nickig och väldigt ömfotad...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Indyhope
·
Hoppning Ska man ringa till sekretariatet när man ska avanmäla sig? :confused:
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Widerberg
·
S
Islandshäst En tjej frågade mig varför man skulle ha islandssadel till islandshästar, varför man inte använde vanliga allround eller tex western...
Svar
15
· Visningar
2 042
Senast: Nicke
·
D
Dressyr När jag köpte min häst för ett år sendan ungefär var han omusklad o otränad o kunde inte byta galopp, nu tränas han regelbundet o har...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Don_93
·
K
Distans Hur ser er planerade säsong ut? Alltid kul att se vilka som ska till samma ritter:) 2
Svar
29
· Visningar
2 753
Senast: Krasux
·
P
Hoppning Kan någon reda ut detta för mig?:bow: Varför har Jessica Kurten 1 poäng? För sin placering i första omgången? Nu andra omgången, om...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: mathil
·
Hoppning Jo nu är det så att jag var tänkt att starta den nyinköpta hästen i en Clear round nu till helgen (90cm sattsar vi på eftersom hon ipc...
Svar
9
· Visningar
1 256
Senast: Docka
·
F
Islandshäst Var det någon som såg på Apassionata på TV 4 klockan 17.30 på långfredagen? Någon som såg islänningarna? Jag såg det, och jag älskade... 2
Svar
30
· Visningar
2 712
Senast: IsisLisa
·
F
Körning och köpa den här hästen istället. Känner att den är mer för mig, lite fogligare och dessutom så får man ju perfekt anpassad utrustning... 2
Svar
24
· Visningar
1 942
Senast: Carolus
·
Körning vad bör man tänka på när man kör in? Kan man köra in en häst som är 11år? Va tror ni om det?
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Carolus
·
Hoppning Medryttarhästens tittighet har nu orsakat mig lite för många avramlingar, den senaste resulterade i en bruten fot, så nu måste jag...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Lizzie_dizzy
·
Western Hittde en hingst inne på all breeds som inte har någon utskriven stam på mödernet? Det står bara edit? En quarterhingst som heter Cuttin...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: JHANA
·
Fälttävlan har jag fått allt om bakfoten eller är det så att man får rida lätt genom hela dressyrprogrmmet. Får man poäng avdrag i så fall ... 2
Svar
25
· Visningar
2 941
Senast: lundsbo
·
Islandshäst Någon här som kan kolla den och ge ungefär bedömning? Jag ska se till att jag hittar några bilder, om inte annat så är de här inne tills...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: Silkisif
·
N
Dressyr Hur skulle du beskriva för någon vad som menas med att inverka på hästen när man rider den?
Svar
3
· Visningar
1 014
Distans Vad kollar ni på när ni söker efter en häst till distans (rent exteriört)? Hur är ser en optimalt byggd distanshäst ut? Visa... 2
Svar
22
· Visningar
2 361
Senast: Cleese
·
K
Distans Nu har det krånglat till sig. Vårens träning har gått som på räls. Har haft hästen skodd med guldskor med fasta brodd + sulor . I förra...
Svar
19
· Visningar
1 606
Senast: Paryscha
·
Distans Finns det speciella distansstall? (Exempelvis som hoppstall, galoppstall, travstall osv där en tränare har många hästar i träning)
Svar
7
· Visningar
1 634
Senast: Mitten
·
L
Körning Hur mycket svårare är det igentligen att köra par om man endast kört enbet. Jag tänker mäst på ett litet shettispar :) två svarta...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: miamiamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka