Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

I
Hoppning heej!:D i sommar ska jag börja träna hoppning. har ni några bra tips? behöver så mkt tips som möjligt.:bump:
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Johan Fyrberg
·
C
Dressyr får man ha ridskor med snörning på lokal dressyrtävling om man har shortchaps i samma färg över?? eller måste det vara jodphurs??
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: Emale
·
H
Dressyr Var på dressyrtävling idag ponny och tittade. En ryttare red först fel en gång, och sen innan hon startade om momentet la hon till en...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Henchen
·
F
  • Låst
Körning Försöker hitta en parvagn för a-ponny men hittar inte alls många :confused: Tidaholmsvagnars avdelning "A-B ponnyvagnar" har inte...
Svar
10
· Visningar
2 570
Senast: Fjunet
·
G
Fälttävlan Finns det en fälttävlans bana i snogeholm? Eller har jag hört fel kanske? :confused: Var i så fall? :) /Therese
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: Granz
·
C
Western Hur gör ni när ni gör de olika övningarna? Vilket håll ställer ni hästarna åt och hur mycket ska de flytta sig? Jag har så svårt med...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: Tussemaja
·
Dressyr Dressyr programmen vill inte sätta sig i huvudet på mig ...... Ahhhhhh :crazy: Har letat runt här på alla film trådar som finns men... 2
Svar
28
· Visningar
1 642
P
Fälttävlan Nu har förbundet lagt ut reglerna för SM inklusive kval: http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=92202 Dottern kunde konstatera att hon... 2
Svar
22
· Visningar
2 055
Senast: fälttävlansnörd
·
Hoppning Hej! Jag tänkte visa mitt russto på 3-års test i höst. Har aldrig gjort det förut och undrar lite över vad de tittar på i...
Svar
7
· Visningar
1 488
Senast: Snoffan_03
·
C
Hoppning Jag har en fundering kring detta. Jag har ridit två felfria 1.10 på min 6-åring vilket ju innebär att jag får starta som avd A i 1.10...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Chippen88
·
D
Körning Någon som vet vad skillnaden är på Börjes Körsele Leather Tack och Körsele de Luxe. Någon som kör med Leather Tack? Någon som har...
Svar
5
· Visningar
1 313
Senast: Docka-93
·
I
Dressyr Någon som vet vad som gäller för att tävla unghäst i dressyr? Hur många procent ska man ha för att få rosett? Tänker då på L:B1
Svar
10
· Visningar
953
Senast: idaAa
·
Western Om man vill ha en sadel som passar det mesta och är skön att sitta i ...vad ska man ha då? Just nu rider jag i en reining sadel men...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Piraja
·
S
Distans När jag träningsrider blir det ca 1,5 mil-2,5 mil, jag siktar ju på 50km rundor. Men hur långt träningsrider man om man är på 120-160km...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: sanni
·
R
Distans När ni tränar era låånga travpass, vilket underlag kör ni på mest då? Grus, skogsvägar, asfalt m.m. Jag har mest grusvägar där jag bor...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: sanni
·
Fälttävlan Nu har jag fått ett par synpunkter på att det börjar bli väldigt många trådar om inställda och flyttade tävlingar. Förslaget jag fått är... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 368
Senast: Nelle
·
Ö
Western Tänkte ha en bekväm westernsadel för långa uteritter. Vilken sadel kan vara lämplig? Hästen i fråga har normalhög men vid manke, bred...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Ökenvind
·
R
Trav Är det någon som vet någon plats på nätet där man kan hitta elitloppsvinnare sedan MÅNGA år tillbaka i tiden (strax innan EgoBoy) och...
Svar
6
· Visningar
2 820
Senast: roslagen
·
Övr. Grenar Jag är fodervärd på en gammal gallopör som vunnit några lopp och totalt startat 69 gånger tror det va i början av 90-talet... Finns det... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 646
Senast: Liiiva
·
Hoppning Jag har anmält till en hopptävling över nätet för första gången! :D Och som vanligt när jag gör ngt nytt, så tror jag inte det ska...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Onward
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023