Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Western Jag rider ett 7 årigt varmblod och vill gärna variera den vanligt dressyr och hoppträningen med lite enkla saker inom western. någon...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: Neverever
·
S
Trav Jag har en lite dum fråga ang åldersgränsen för travhästar. Vet ju att det är 2-10 som gäller för ston och 2-12 för valacker/hingstar...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: synthetisk
·
D
Distans http://www.distanslistan.com/Distansinformation/SKDS_pp.pdf Här finns en PP som är för fyraåringar, är det någon som vet om det är ok...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: zanzibaar
·
D
Hoppning Orkar inte ta fram mitt TR:P så ja frågar här bara snabbt. Har glömt hur det är. På lokal o uppåt får man ju inte tävla i en tröja med...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: pollan
·
K
Tävling Om man skulle svimma (på häst ryggen) när man kom in på banan(innan start)/ oavsett gren, blir man utesluten då? Lite dum fråga, men...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: kallzon_
·
G
Islandshäst Hej ! Någon som har provat att rida tölt i sidepull ? Tycker ni att det är lättare eller svårare ? / Therese 2
Svar
35
· Visningar
3 758
Senast: Korven
·
Övr. Grenar Jag känner mig ganska löjlig men jag vet igentligen inte varför. Jag vill ju gärna satsa på att bli amatörtränare och se om min häst... 2
Svar
31
· Visningar
3 031
Senast: MalanMjöl
·
Trav Jag har grundtränat mina små så det börjar bli dags för mer fart och flås nu tycker jag. Så jag tänkte börja köra intervaller med dem...
Svar
7
· Visningar
1 303
Senast: lindaplutt
·
Körning efter o ha skumläst lite här så har jag fått den uppfattningen att svängel är det bästa. (Alt. utan då) Men alla ha inte svängel? Jag...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Hertiginnan
·
H
Dressyr Jag skulle jätte gärna vilja tävla dressyr men på något sätt har det aldrig blivit av. Det kan bero på att jag aldrig fått lära mig...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: karneol
·
A
Övr. Grenar Brita Andersen,legendarisk grade 1 ryttare och mångårig tävlande i paralympics med många vinster är död. På SVT har det visats en film...
Svar
7
· Visningar
2 270
Senast: Spegelboll
·
F
Distans Det är nu endast nio arbetsdagar kvar till sista anmälan enligt nationellt proppen. Den internationella proppen har ännu inte synts...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: neywaz
·
Distans Måste man har täckt front på stigbygeln om man vill rida i skor utan klack på tävlingar eller räcker det med vanliga...
Svar
9
· Visningar
1 460
Senast: foxtrot
·
M
Dressyr Skulle Ni kunna tänka Er att er första tävling med ny häst (jag har tidigare tävlat ponny upp till LB:2) är en LB (finns 0, 1, 2, att...
Svar
18
· Visningar
2 131
Senast: matjo537
·
Hoppning Skulle behöva tips på en bra och enkel bana för att sätta igång med hoppningen igen. Tänkte bygga en bana på ca 5-7 hinder imorgon, men...
Svar
15
· Visningar
1 113
Senast: Typen
·
R
Trav Vilken sida är det man kan kolla stamtavla, hur mkt hästen har sprungit in m.m. )varmblods travare)
Svar
3
· Visningar
1 496
Senast: Rebby
·
A
Hoppning Vem är det? Det finns ju en tråd om bästa i världen. Bästa svenska då? Mynta är väldigt fin Classic H gillar jag oxå, men han är... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 101
Senast: foxtrot
·
D
Dressyr En svår fråga att svara på men hur skulle ni beskriva den form som behövs för LB respektive LA?
Svar
16
· Visningar
1 270
Senast: rostad
·
R
Körning Vad har ni för källmaterial ni som dömer ut selar?
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: svea
·
F
Distans Jag skulle tycka det var kul att börja rida distans , är det nåt utöver det vanliga med licenser och annat som man måste ha för att få...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Paryscha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka