Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Min häst (5-årigt sto) slår i framskon med bakskon så att det "klonkar" i. Detta sker när hon är avslappnad och jobbar på med bakbenen...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Vica
·
Dressyr Nu är det dags igen för Insjöns lokala dressyrtävling öppen för travare registrerade i STC! Dessa klasser är med : Lätt D:3 1992...
Svar
19
· Visningar
1 211
Senast: Tiller
·
H
Tävling Vad är det för skillnad på Nationell tävling och Elit? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 027
Senast: PrinceFair
·
Islandshäst Hur många här galopp arbetar sin häst för att få den bättre gångartsmässigt? Vad gör ni då för arbete i galoppen? Voltarbete...
Svar
7
· Visningar
3 119
Senast: Freyja_bus
·
Körning Vad tycker ni som kan mycket mer än jag om börjes finsele? Sedan undrar jag också hur jag vet vilken storlek jag ska ha om jag...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Nora
·
R
Trav Fråga: käk/chek/check bett, med speciella remmar på huvdlaget som man ska fästa detta (ofta raka??) bett i - Vilken funktion fyller det...
Svar
4
· Visningar
1 905
Senast: EmmaSH
·
Dressyr Ska hästen vara ställd åt de håll hästen gör skänkelvikningen åt? Förstår ni vad jag menar? 1.Endel gör skänkelvikningar så här; Om... 2
Svar
26
· Visningar
6 479
Senast: rubytoo
·
B
Trav undrar lite om checkbett kontra kindstropp,vad är bäst och varför?:smirk:
Svar
1
· Visningar
868
Senast: solros
·
Islandshäst Hej! Har ett islandssto med rätt ok gångarter (mer än ok när hon är tränad) Men jag älskar hennes trav och tror väldigt mycket på...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Freyja_bus
·
Distans vad får era hästar för foder och träning plus lite fakta om dem... min egen ponny: 2-3 ggr hård träning med vagnen,1 ggn hård träning...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: linnsan
·
Hoppning Jag har funderat på det lite idag för jag ska nämligen på clearound imorrn och jag vill verkligen komma runt felfri! och min häst blir... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 825
Senast: Henchen
·
H
Dressyr Kom att tänka på saken idag. Varför, varför ska man sitta ned då hästens innerbakben/ytterframben är i marken och inte tvärt om?
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: axel
·
G
Distans Hej! Är helt grön på det här med distans ritt men har stora funderingar på att starta i en prova på ritt nu i april. Behöver man ha...
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: Tristan
·
Western Någon som vet var det finns enkla westernträns i c -ponnystorlek. Letar efter ett mörkbrunt/rödbrunt träns utan krimskrams och helst...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: ida.kar
·
I
Körning I helgen var jag med min häst på körkurs och det var bland det roligaste jag har varit med om, man blir helt frälst och förstår inte...
Svar
3
· Visningar
1 776
Senast: Hilly
·
W
Western :confused: Letar nu som en halv galning efter ett svart westenträns! Finns det någon som vet var man kan köpa ett sånt? Tänkte vara...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: rockingb
·
Western Idag har jag haft en riktigt bra dag. Jag övade lite backövningar med min häst genom ett L och det gick bra men jag har en liten...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: CaliforniaSwed
·
O
Islandshäst Vad är det för bettregler som gäller i lätta klasser? Räknas ett rakt bett med lösa ringar som ett godkänt tränsbett? ohn 2 3
Svar
41
· Visningar
3 825
Senast: Boj
·
Trav Har tänkt försöka ge mitt lilla varmblod en chans på banan så nu står jag i startgroparna för att kanske skaffa mig en tränarlicens. Är...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Konie
·
Dressyr I vilka klasser går div. 2 för häst? Det var så länge sen så jag har glömt bort... :p Syrran förvarnade mig om att jag ska vara med...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka