Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Western Är det någon som gjort detta hos någon western tränare i Sverige nån gång? Jag är sugen på att göra det, alltså jobba för mat å logi, få...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: johannea
·
M
Western Någon som har ett program på trail beginners? eller vanliga trail? Spelar ingen roll vad som finns i programmet, bara jag får ett...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Solafekub
·
G
Dressyr Hur är det egentligen, är det tillåtet med ledade stigbyglar (tex. Sprenger) när man tävlar dressyr? Har alltid trott att det inte...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: PrinceFair
·
I
Trav Hej jag undrar om det finns någon särskild vikt man måste vara under om man vill börja trävla i monté? Jag skulle också vilja ha...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: spunken
·
G
Distans Lite längre ner diskuteras Dackerittens regler för 80 km unghästklass. Kollade proppen och fick nästan hicka. Det som ansågs vara... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 749
Senast: neywaz
·
Fälttävlan .. i min otåliga:bump: väntan på att det ska bli vår och pållan kommer tillbaka från fodervärden, letade jag bilder som bevisade att...
Svar
13
· Visningar
1 318
Senast: escade
·
Tävling Hur gör ni i era klubbar? Har ni arbetsplikt, ber ni om hjälp vid tävlingar, ni som tävlar - brukar ni hjälpa till vid klubbens...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: trazel
·
Dressyr Min häst blev ett tag tömkörd av en mycket duktig tränare :bow: Hon blev så himla mycket bättre och starkare av det och såg otroligt fin...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: Susan
·
Hoppning Jag har en jätte häst (på 1.75 ) och rider just nu på ett vanligt tredelat. I markarbetet funkar det utmärkt men utomhus och i... 2
Svar
21
· Visningar
2 076
Senast: waju3_
·
Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
2 073
Senast: Tummetott
·
Islandshäst har precis fått hem min nya tävlingshäst, skulle nu vilja ha lite ideer på rolig konditions och muskel arbete. Klättring är ju utmärkt...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: HrafnKatla
·
B
Distans Hej jag skulle vilja prova på distans med min islänning...Hur gör man, vem kontaktar man, finns det någon sörmlandavdeling?
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Madde71
·
C
Dressyr Tjooo:) ska för första gången ut på staketträning med min häst. Dock undrar jag om någon vet om man typ behöver vita eller ljusa...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Zandrizzz
·
S
Western Hej Svejs i Snöyran!!:bump: Jag har sett att det flesta filmer som folk visar här är mest dressyr, hoppning mfl. inge fel alls att...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: alazzi
·
Körning ....ja har ni gjort det? eller tömmkör ni dom bara? vad gör ni då? några roliga övningar? :bump: angående inkörandet...hur gjorde NI... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 187
Senast: diny
·
C
Körning Hej! Är ny här, hoppas få tips! Var på skogskörningskurs i helgen och blev väldigt inspirerad att komma igång här hemma på den...
Svar
15
· Visningar
2 710
Senast: cafu
·
T
Fälttävlan Jag har ett femårigt halvblodssto som ska föla för andra gången. Men efter det ska jag börja träna henne med sikte på championatet och...
Svar
5
· Visningar
1 088
C
Dressyr Jag har nu ridit samma häst sen aug. Och i dressyren tycker jag vi inte har kommit så långt. Jag har börjat fatta hur jag skall få...
Svar
7
· Visningar
1 076
Western Kan detta verkligen stämma? Titta på en westernsadel åt min kille. Hitta en som jga vart förtjust i och frågade om bomstorlek osv. Får...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Nettan65
·
Dressyr :confused: Det har med ponnyer bland storhästar är besvärligt... Jag har anmält mig till klubbens dressyrtävling på min fjordning (ca...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: Zandrizzz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna