Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Hoppning Denna djungel av sadlar... Min sadelutprovare säger att jag ska ha en Pessoa Don Neco till min häst. Är det någon som har en sån? Är...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: lilith
·
L
Trav Är det någon som kan hjälpa mg.Jag är hos en travtrännere på Jägersro där jag just nu rider värsta gigantiska muskelpacketet.Och för...
Svar
9
· Visningar
4 159
Senast: _freeZing_
·
I
Islandshäst Hej, om man ska tävla går det bra om man bara ställer upp i P1 och P2 då, eller måste man ställa upp i tex. fyr eller femgång också...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Stormvinden
·
W
Western Har köpt en junior westernsadel till min shettis, men tycker att den är för trång fram.Köpt på B... undrar nu om det är nån som vet hur...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: reykurboy
·
Western Gör ett nytt försök med en "laglig" tråd. Min fråga är hur ni som haft praktik/jobb hos tränare (främst western dårå) har burit er åt...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Manatee
·
M
Islandshäst Jag har fått ett intryck att det är många islandhästryttare som knäcker sina hästar i form. Har jag sett rätt eller har jag bara haft... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 197
Senast: My Beauty
·
S
Western Ja, såg ett inlägg i en annan tråd här om en lång slidestop, och jag började fundera lite. Finns det något officiellt rekord på...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: JHANA
·
Dressyr Jag har ett sto på 7år som är ca 168cm hög. Själv är jag 157cm. Hon har den senaste tiden varit superhärlig i dressyren - haft bra form...
Svar
15
· Visningar
1 538
Senast: Victovie
·
Körning Nu ska jag köpa en standarsele från equilex :banana: Men jag har lite problem med storleken :crazy: Någon som har förslag på vilken...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: _L_
·
Trav Jag skulle kolla upp en hästs starter på travsport.se, men det enda som finns angivet är antal starter/placeringar, alltså inga...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Pazuzu
·
L
Hoppning Har funderingar på att åka o tävla i mariestad till helgen. Nån som vet om underlaget är ok på tävlingsbana + framridning?? Tittiga...
Svar
11
· Visningar
926
Senast: Godisgris_
·
S
Hoppning När jag red på ridskola hoppade jag 80 cm utan probem, på flera olika ponnyer. Nu vågar jag inte hoppa 30 cm, inte på min egna häst, i...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: _SunFloWer_
·
I
Islandshäst hej! tänkte höra om det är någon som har erfarenher från att jobba på island? någon som vet hur jag ska gå tillväga för att hitta ett...
Svar
8
· Visningar
2 945
Senast: diny
·
S
Hoppning vad får man tävla i för bett i hoppning för häst? (ej ponny) Får man ha pessoabett utan delta som exempel?
Svar
5
· Visningar
4 167
Senast: kopparberg
·
K
Trav jag har en liten fundering. när jag ska upp på travet med starthäst hur får jag då tag på kusken? kommer han till stallet där jag står...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: ghost
·
M
  • Låst
Övr. Grenar Jag har precis köpt gogles(vet inte hur d stavas) till en av mina travare...problemet är att dom immade igen totalt an kan inte sett...
Svar
6
· Visningar
1 675
Senast: tifo
·
B
Dressyr läste i en tråd om muskelbyggnad att hästen inte ska gå i form när den klättras, men jag fattade inte riktigt varför. är det inte...
Svar
13
· Visningar
1 421
Senast: Immer
·
E
Islandshäst Jag har fått hem en islandshäst. Ett sto som är 7 år. Hon kom till Sverige i April 2004. Hon har blivit riden av en 10 årig tjej. Som...
Svar
9
· Visningar
1 310
Senast: strösslet
·
C
Western Är det någon som vet om man kan hitta ett westernträns MED nosgrimma någonstans? Oftast ser man dem utan nosgrimmor nämligen, men jag är... 2
Svar
38
· Visningar
3 834
Senast: bigganl
·
C
Fälttävlan ni som rider fälttävlan ni har väl skydd på hästens ben i terrängritten? isåfall vad använder ni er av för skydd? senskydd, heltäckande... 2
Svar
35
· Visningar
2 796
Senast: Fûr alle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?