Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag har pinsamt nog ridit islänning i flera år, och mycket för instruktör, (tidigare i alla fall) ändå har jag problem med tölten när...
Svar
6
· Visningar
2 692
Senast: Nicke
·
C
Hoppning min ponny ganska mkt med huvudet när jag hoppar. eftersom han blir rätt så het när jag hoppar med honom så måste man ta i honom ganska...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: blomman7501
·
P
Körning Kotte har fått ett rejält sår i munnen. Jag tror att han har tugge på någe dumt. Så nu så kör jag bare Kotte i grimme till Valdemar. Det...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Carolus
·
Körning Kan man göra/bygga om en travsulky till en rockard eller nån annan typ av sele ? Kan man göra det själv?, annars vart ska man lämna in...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: Elma_vip
·
Dressyr Har en ponny med "nätt" bakdel och har hört att den ger ett maffigare intryck om man gör en inbakad fläta över svansroten (dvs man...
Svar
15
· Visningar
1 672
Senast: ConnyPonny
·
Dressyr Idag när jag red dressyr så förböjde sig pållen i galopp på volten. Ställde henne då utåt och emellanåt rakriktade så att hon inte...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Susan
·
L
Dressyr Hur ska man veta att hästen arbetar ordentligt med bra bakbensaktivitet och välvd rygg? Det här med ryggen har vi ju nyligen diskuterat...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: Susan
·
M
Hoppning Ska anmäla mig till första tävlingen och förstår inte vad jag ska betala.....vad betyder avdelning A och avdelning B, t ex (avd A 100...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: PrinceFair
·
S
Islandshäst Är det någon här som brukar rida på stången och isåfall varför? Vad blir den största skillnaden på hästen? Min tränare tyckte att jag...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: yew98fq
·
Dressyr En ponny på min ridskola, får man ganska lätt att böja på nacken och arbeta rätt, men oftast bara under böjda spår. Har ni något...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Lord_Calvert
·
P
Trav I vårt stall så har vi en som håller på med trav. Den personen börjar trava ca 3 meter från stallgången och slutar inte förens han är... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 793
E
Trav Hej! Jag nybörjare på trav, men vill lära mig mer och undrar därför om någon kan hjälpa mig med några funderingar jag har?! Jag... 2
Svar
35
· Visningar
7 609
Senast: bazz
·
F
Körning Hej! Jag undrar om någon kan ge mig tips på en ponnyrockard med ställbara skaklar? Jag skulle vilja hitta en rockard som jag kan ha både...
Svar
6
· Visningar
1 432
G
Trav Hej! Jag har en hingst född-04 hemma samt tre ston och en shettisvallack i lilla stallet. Han är nu busig, går med shettisen i hagen...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: bazz
·
F
Fälttävlan Någon som vet var när och hur man kan ta kortet?? gärna så tidigt som möjligt i vår eller ja, snön får ju gärna tina bort först...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Flower_Power
·
Hoppning Jupp, detta är våran absolut första hopptävling tillsammans, 2 oktober förra året. Först nu orkade jag lägga ut klippen :rofl: Det var...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: Widerberg
·
Dressyr Hej! Jag tränar en B-ponny, islandshäst i banhoppning och vi är ganska nya på området. Jag är medlem i en stallklubb som annordnar...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: elin.hs
·
H
Körning har en 3-årig barockpinto som jag börjat rida in så smått. Vill nu även börja med inkörning. hur går jag bäst tillväga? har tömkört...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: åke
·
Körning Ska nu ta och bygga en ny rockard efter konstens alla regler :) Har sökt i tidigare trådar och tyckte detta med ett flyttbart säte...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Trygg
·
P
Körning Ja, mine venner. Nu tror jag nog att Valdemar har blivit helt tokig. Han har ju varit frisk ett tag nu. Han kom förbi mig igår efter att...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa kloslipen?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V