Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr Hej alla hjälpsamma (?) Jag ska vara med i KM i dressyr snart då vi ska rida ett av de här nya dressyrryttartesten. trots att jag o...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: LadyJay
·
Trav Nu vill jag ha alla möjliga och omöjliga tips på hur man gör för att få pulsmätaren att siat kvar där den ska, inte glappa och inte det...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: jari
·
Dressyr Mitt dressyr Tr har fått fötter och jag undrar därför om jag får tävla på något av dessa bett?
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: toughcookie
·
S
Dressyr Jag ska eventuellt rida en häst lite framöver och hålla igång den medans ägaren tar lite "time off".. Red honom för första gången på...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: susekl
·
S
Distans Men jag måste ju förbereda mig...nervös redan..inga tälingsnerver.. läste i prop att Göingeritten var kraftigt kuperad. Är den väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: CosmicQueen
·
Islandshäst Jag har en nu 5 årig valack som blev inriden i höstas. Han har mycket lätt för alla gångarter och är välbalanserad. Men han går ofta...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Gullan86
·
Dressyr Jaha nu är det dax att köpa kandar! Men det är ju evigheter sedan jag red på kandar sist hur är det vilken storlek ska man ha på...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Noir3
·
E
Trav Funderar på att börja och skulle järna vilja lära mig lite om hur man träna, utrustnig m m... Skulle va välldigt gulligt av er :)
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: linneaforss
·
Dressyr Funderar lite över hur mkt man vågar rida hästen i djup snö? Visst, den måste vänjas och stärkas gradvis, men finns det trots det risk...
Svar
19
· Visningar
2 133
Senast: BancoB
·
F
Körning denna kanske inte platsar under körning, men tänkte att det är ju här kallblod folket håller sig kasnke...=) vad vet jag...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Luff
·
W
Övr. Grenar Skulle vilja veta vilka här ute som håller på med arabgalopp? Känner till bra jockeys som gärna startar araber osv... Mvh Wanilj
Svar
19
· Visningar
1 842
Senast: linafina
·
V
Islandshäst Hejsan! Jag har i vår eller sommar tänkt att ha lite TREC tävlingar på gården där min häst står. Eftersom denna tråd hamnar på...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: Vigdis
·
Tävling av licensunderlaget är det eg som ska skickas tillbaka till klubben? Bara den lilla rutan lägst upp till höger där man fyller i namn...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Ylva
·
C
Hoppning Vad är det pinsamaste du har gjort på en tävling ? När ja själv tävlade i hoppning en gång, glömde jag bort banan o började på fel... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 304
Senast: Zara_
·
Trav Alltså, jag skäms nästan. Zoot Suit dog i december (?) och jag har inte vetat nåt förrän idag :crazy: Och då bor jag knappa två milen...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: _Runaway_
·
Islandshäst hur gör man för att få upp huvudet mer på hästen när man töltar, han blir liksom lite framtung när man töltar.. han går rent och så. men...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: klottagirl
·
Tävling Behöver hjälp rätt fort! Jag ska tävla den 19 mars, och har ännu inte betalat in min licens (ekonomin har sagt nej i februari :crazy: )...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: Donnis
·
Distans Inspirerad av en stämningsupplättande tråd på barock så tänkte jag bidra med denna lilla enkät där ni kan se om ni är distansryttare... 2 3
Svar
59
· Visningar
5 244
Senast: Camilla_H
·
C
Trav Är de någon som vet hur långa skaklar man ska ha till en ponny com är ca 120 cm i mkh? jag har precis börjat med körning så jag behöver...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: bazz
·
A
Western JO satt här och funderade lite... det finns ju sånna här "sadel-provare" som man lägger på ryggen och formar efter hästen rygg. Vart...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Athina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka