Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Hoppning Ar det nagon som vet den vanligaste orsaken att en hast ar tung i landningen? Ar det konstruktionsfel hos hasten? Ont? Svag i nagon...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Splittan
·
D
Dressyr Måste man följa "den fastslagna utbildningsstegen" och lära hästen rörelserna i den ordning som de dyker upp i tävlingssammanhang...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: __Stilett__
·
Hoppning hur länge tävlar man unghästklass på storhäst?
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Murray
·
R
Dressyr Hjälp mig, jag är ju kass på det här. det är många som sågar sina hästar, de e ju inte så det ska gå till väl? En ridlärare säger "krama...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: roover
·
Körning Driveout säljer denna selen, och jag undrar om någon har använt denna typen av snabbkoppling? Blir det inte skramligt? Vad heter... 2
Svar
34
· Visningar
2 939
Tävling Ska man meddela Sv ridsportsförbundet om häst med licens har avlidit?
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Krokodilen
·
L
Dressyr Hur ska man rida för att kunna länga steglängden i trav men ändå behålla takten? Vilka övningar är bra för att uppnå detta?
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Murray
·
M
Islandshäst Ja, varför andas de så konstigt? en fråga som jag fått höra många gånger, på turridning eller av hästfolk som inte håller på med... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 526
Senast: marre91
·
R
Körning Behöver snabb hjälp till mina kompisar som tävlar representerar Sverige i landskampen mot norge i Hästteori. Behöver veta allt som...
Svar
9
· Visningar
1 118
Fälttävlan Vi har bjudit in till ett utbyte för tävlingsledare och sekretariatspersonal samt grenledare och andra ansvariga på tävling...
Svar
11
· Visningar
998
Senast: emma-vsm
·
J
Dressyr Mitt problem är detta: helt oväntat så blev det bestämt att jag skulle tävla en d-ponny åt ägaren, eftersom jag inte tävlat på ett par...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Anna_
·
R
Islandshäst Jag har försökt leta här men inte hittat något... Kan någon förklara lite snabbt om man måste ha FIPO när man tävlar (för visst heter...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: moli
·
E
Western Hejsan! Eftersom jag själv har en avkomma efter Borrego, är jag liten nyfiken på hans avkommor! Någon som vet något? Kanske någon här...
Svar
11
· Visningar
2 450
Senast: LillMumlan
·
Z
Dressyr Hejsan! Vad anser ni är bäst att göra när man skrittar av om hästen har svårt att skritta lugnt; Korta tyglar och kortare skritt...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: moonlightgarden
·
E
Övr. Grenar Hela våren -05 va siktet inställt på att kursen på BRS som leder till arbetsryttare som började jan -06, den skulle jag gå...
Svar
9
· Visningar
1 982
Senast: Zeneca
·
E
Körning I dag har vi varit ute och hämtat en gran som pållarna ska ha och knapra på i hagen :D Pållan tyckte det var jätteskoj :love: Hon såg...
Svar
7
· Visningar
920
Senast: _L_
·
W
Övr. Grenar Någon som har sett honom mkt eller haft med honom att göra när han gick som hingst som kunde berätta hur han betedde sig? Tror han stod...
Svar
4
· Visningar
1 247
Senast: Zeneca
·
Körning Är spekulant på en sele från ovanstående märke. Är det något att ha eller är det bara skräp? 2
Svar
26
· Visningar
2 634
J
Dressyr Vad är skillnaden mellan arbetstrav och mellantrav.....:confused: Kan någon förklara ...vi har nämligen suttit och funderat /... 2
Svar
24
· Visningar
2 271
Senast: Zandrizzz
·
G
Dressyr Hur håller man tyglarna i ett kandarträns??Det är ju två tyglar.. :crazy: ska prova rida i det men måste vete hur man ska... 2
Svar
21
· Visningar
1 905
Senast: guzzi my love
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna