Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Islandshäst Hej just nu har jag en bennys harmony till min islandshäst.. gillar inte den speciellt mycket utan vill ha en mer "plattare" sadel där...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: knasan
·
T
Hoppning Det Värsta med Hopptävling måste vara stressen innan, banan sitter som spik, manen knoppad, kavajen på, anmäld, hästen är uppvärmd...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: älskarhästar
·
Hoppning Här är det 1 dm is över allt och svinkallt mest hela tiden, så just nu är det vidrigt. :( Sedan en vecka tillbaks har jag satt igång... 2
Svar
34
· Visningar
2 885
Senast: älskarhästar
·
K
Hoppning nu börjar jag få panik. för snart 3 år sen köpte jag min nuvarande häst som är 6 år i år. meningen var att jag skulle tävla men än så...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: karuso_00
·
S
Western Har kollat lite på dakota reiningsadlarna. Vad har ni för erfarenheter av dom? Har hört att en del dakota sadlar kan vara skeva...
Svar
19
· Visningar
6 537
Senast: Lex
·
M
Islandshäst hejsan, undrar om någon här på bukefalos/islandshäst vet en bra sida där man kan söka på hästens far tillexempel och få reda på mer om...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: Svíþjóð
·
Körning Min ena shettis har stått still i 1 år nu,han blir 22år i år. Är det rimligt att sätta igång honom nu på allvar för lite hobbykörning då...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Geisli
·
A
Islandshäst Jag är medlem i Geysir som alltså är i småland.. Det jag har märkt i alla dessa år är att det inte finns så mycket kurser, tränare eller...
Svar
7
· Visningar
1 944
Senast: gidde
·
Dressyr Eftersom jag inte har TR här hemma undrar jag om någon vet om man får tävla med rakt bett i dressyr? :confused: Det är inte i gummi.
Svar
11
· Visningar
1 112
W
Trav Jag vet att en häst som aldrig har varit på banan förut måste id kollas men om man har en häst som har varit där för länge sedan måste...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: jari
·
L
Tävling Hur ska man göra om man vill tävla nu i vår men man har inte grönt kort, och klubben vill inte ha sån kurs??När jag skulle göra mitt...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: yllva
·
L
Körning Skulle vara kul och höra vad ni tycker om min lille ögonsten =) ..Han är ett russ på 5 år. Ska förmodligen bli körhäst så småning...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: linneaforss
·
Western Någon som vet var man kan handla bra juniorsadlar? Hemsidor önskas, och man bör kunna skicka efter också för här i Sverige verkar det...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: sissu
·
Dressyr I vårt stall pågår en debatt mellan dressyrtanterna som ägnar sig åt klassisk dressyr och de som ägnar sig åt "tysk" dressyr (finns... 2
Svar
36
· Visningar
5 193
Senast: Susan
·
D
Dressyr Alla vet ju hur viktigt det är med eftergifter när man rider men hur utför ni dom? När tag ni dom med båda tyglarna och när på bara...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: rabarber2
·
Dressyr Har en kompis som ska tävla dressyr till helgen (lokal tävling LC och LB) och vi funderade på om man får lov att använda lädertyglar som...
Svar
13
· Visningar
3 830
Senast: rostad
·
Dressyr Har läst om detta i flera trådar och undrar om någon har koll på vilka program det kommer finnas i?
Svar
5
· Visningar
1 516
D
Islandshäst Lyckas ni få en hyffsad sitts och inte hamna i stolsits? Rider ett sto med på tok för mkt mage och rider med ridgjord så länge. Har...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Djurjouren
·
A
Distans Usch - jag blir illamående av avundsjuka när jag surfar runt på: http://lydielemmens.free.fr (min franska är inte bra men nu börjar...
Svar
18
· Visningar
1 676
Senast: Gomir
·
Svar
30
· Visningar
4 365
Senast: Fjordlover
·