Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Vad ska man ha på sig? Var så länge sedan sist så jag minns inte
Svar
9
· Visningar
1 260
Senast: apocalypsen
·
P
Körning går det? är det speciella parlokselar man behöver ha i så fall eller använder man de "vanliga" enkla?
Svar
15
· Visningar
3 131
Senast: åke
·
Western Nån som kan ge oss lite träningstips? :) Har (som de flesta säkert vet) en Clydesdalekille på 8 år. Lugn och fin och rida men har...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Mirre
·
Islandshäst Är det fler än jag som tänker åka till Wången på avelsmötet den 8 oktober? Någon som tänker visa unghäst på mönstringen?
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: Svíþjóð
·
Western ... på annonsdirekt under "westernhästar". Det jag lagt märke till är ofta om hästen är skäck - DÅ passar den bra till western! Det... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 745
Senast: lundborg
·
Tävling I våras red jag en lokal dressyrtävling för häst, eftersom jag inte hade något mätintyg. Kan jag vara med i en klubbtävling bland...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: nira
·
L
Trav Skulle ta ut veterinär i veckan och fixa pass till pållan men då fick jag höra från en liten källa att alla frysmärkta travhästar får...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: Bellafjella
·
C
Övr. Grenar Jag blir så arg och förbannad! Bor i ett ganska litet samhälle som har ca 3 ridskolor runt omkring. De har ganska dåligt med... 2
Svar
33
· Visningar
5 933
Senast: Bellafjella
·
M
Hoppning Mmm har som sagt börja att hoppträna varannan vecka och de är nog en 4 år sedan häst och jag tränade och hoppade! Och jösses så... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 319
Senast: älgen
·
Körning Hej! Jag vart helt plötsligt av med min lånade sele o rockard så jag har röjt internet i jakt på billiga men bra saker. Hittade... 2
Svar
35
· Visningar
2 247
Senast: Fia-Lina
·
Western Vad ríder ni med för bett och varför? Berätta gärna för o nackdelar då jag ska bege mig in i den beryktade bettdjungeln. Rider nu med...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: alazzi
·
F
Hoppning Behöver tips på hoppövningar för en vinglig femåring som bara blivit skogsriden sen sent i våras. Jag har travhoppat kryss och räcken...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Catinca
·
K
Western På beg marknaden. Är det helt kört att sälja en begagnand sadel som inte passar hästen? Har haft annonser ute lite då och då men det är...
Svar
12
· Visningar
1 550
Senast: Heyoka
·
Körning Japp. Ni har lyckats. Jag skall bygga svängel. Har läst en hel del här i forumet och konstaterat att en svängel det behöver jag till...
Svar
14
· Visningar
3 417
Senast: LIA
·
Dressyr Jo, jag undrar vilka DM-klasser dressyren rids i? Bor själv i jämtland/mittsvenska distriktet och här går ponny DM i LB:1&LA:1 för...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: ConnyPonny
·
J
Hoppning .. ja, va e det för mått på dem? alltså, hur långt ska det vara emellan när det e en stor D-ponny ( ca 146 cm ) å C ponny ( ca 136 cm ) ?
Svar
3
· Visningar
1 038
S
Dressyr lägsta poäng på dressyrtävling? på b-ponny: 94 i L:c :D :o TROTS att vi galloperade lite på volterna :p
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: plym
·
Tävling Jag tror att det kan finnas skillnader runt om i landet & är bara lite nyfiken... Här i Norrbotten verkar det vara som standard att... 2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: bapro
·
A
Hoppning Vi ska bygga hinder på ridskolan imorrn. Nu vill jag ha massor av "utseendetips" till dem. Alltifrån utformning till färläggning...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Aeternum
·
K
Tävling Ja, vad tycker ni? Borde det vara 16-årsgräns på att tävla ponny även i Sverige? Jag tycker det INTE! Så länge man inte är myndig är... 2
Svar
34
· Visningar
2 735
Senast: Jardina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka