Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning undrar bara vad ni tycker hur en bra hoppteknik ska va?? har lite bilder när min polle hoppar vore kul att höra om ni tycker att han... 2
Svar
22
· Visningar
2 285
Senast: Sacramento_Song
·
M
Dressyr Jag är ganska ny inom dressyren, och det innebär att jag inte kan särkilt mycket :p har lagt ner all min tid på NH istället, men har nu...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Zeli
·
Islandshäst Jag har funderat på en sak. Skulle uppskatta svar o motiveringar av er som kan lite om islänningar. Varför rider man in islänningar... 2
Svar
24
· Visningar
2 484
Senast: Balderum
·
Islandshäst Tänkte att det kanske finns någon som vill tipsa om lite roliga övningar att göra nu när jag börjar sätta igång Glampi efter vintervilan...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: Balderum
·
Körning vilken rekomenderar ni då? En gigg eller en maratonvagn? Vi har 2 yngre hästar (ska inte köra par) och ska inte tävla än på några år (...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Nora
·
Hoppning man får ju inte hoppa med dressyr spö men får man rida fram med det på fram ridningen för det är lite jobbigt när man har ett kort...
Svar
6
· Visningar
890
Z
Hoppning Hoppade lite idag, har satt igång hästen efter vintervilan så han har väl gått regelbudet i två veckor nu.. Hoppade först lite kryss...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Ziemona
·
H
Körning Verkar äntligen som om jag ska få köpt en maratonvagn ( pappa har lovat hjälpa till o sponsra lite :) ) Nu är frågan vilken jag ska ha...
Svar
11
· Visningar
4 767
Senast: Hilly
·
Dressyr hur just tävlingsdressyren uppkom? Jag ska skriva en svenska uppsats där jag ska jämföra Akademisk ridkonst med dagens...
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: Annas
·
Tävling Är det bara jag som tycker att det sk hoppbråket är ett lyxbråk eftersom de som bråkar är de som får största delen av våra pengar? Av...
Svar
2
· Visningar
1 387
Senast: Jeps
·
T
Hoppning hur långt avstånd ska de va mellan bommar på marken för en islanshäst typ 140 i manken? :confused:
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Jezzie
·
N
Islandshäst Jag ska rida en kompis islandshäst nästa vecka... tänkte läsa in mig lite snabbt på hur man "gör" men hittar inget bra, så here goes...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: knasan
·
F
Dressyr någon som vet om det har kommit till några nya "viktiga" regler i TR 2005? tex. vid kval & sådant.. :bow:
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: frallizz
·
Trav har ni läst de nya monte reglerna för ponny monte? nu ska max vikt införas och hur de ska se harmoniskt ut. kat A -45 kg kat B 60-65... 2
Svar
23
· Visningar
3 641
K
Hoppning Hej, Jag har en haflinger på foder som är rädd för bommar, (har inte provat själv ännu) men tidigare ägare & skötare sa att hon är...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: BeastieBabe
·
D
Dressyr Hej på er fega, inbitna "dressyrtanter"! (Lilla mig inräknat.. :o ) (Hoppas ingen tar illa upp..inget illa menat..) Blev bara lite... 2
Svar
29
· Visningar
2 143
Senast: Opaliis
·
Islandshäst Nån som vet vart man kan få tag i sånna ? :)
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: ang
·
S
Hoppning Jag blir så himla nervös när ja ska tävla , de e jätejobbigt för de gör att man häst blir helt vild och alla nerverhamnar på utsidan...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Ziemona
·
T
Tävling ...ska arrangera en liten skojtävling hemma på klubben och måste hitta på roliga grenar som alla kan vara med på. det kommer att vara...
Svar
4
· Visningar
1 492
Senast: tant agda
·
Q
Western Vet att många köper hästar från USA och Tyskland. Hur bra häst behöver man köpa för att det ska vara någon idé att fundera på en egen...
Svar
3
· Visningar
1 235
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett