Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hej! Jag är ny på detta med western, men skulle nu vilja införskaffa mig en westernsadel. Jag är ganska så haj på det hur en...
Svar
4
· Visningar
2 323
Senast: 4BarsRR
·
Körning Min häst är tömkörd jättemycket, känslig och fin, stannar och sätter igång, svänger, står stilla så länge jag ber henne. Så grunden är...
Svar
4
· Visningar
1 613
Senast: Amk
·
M
Trav Undrar om någon har bilder/vet var det finns bilder på Clash Hammering? Min häst är en av hans avkommor och det skulle vara intressant...
Svar
0
· Visningar
1 293
Senast: Machson
·
Trav Nån vänlig själ som kan visa bild eller pedagogiskt förklara hur ett crescendobett ska anpassas på rätt sätt till hästen? Testade ett på...
Svar
3
· Visningar
5 836
Senast: Nominous
·
Y
Dressyr Har jag förstått rätt, När jag gör en skänkelvikning åt vänster, undan högerskänkel, då ställer jag hästen i högertygel dvs FRÅN...
Svar
9
· Visningar
1 898
Senast: axel
·
Hoppning Ponnyallsvenskan div 1 går ju i LB - LB+5 - LA. Är det tillåtet att vara med om man har startat MsvB med sin ponny? Jag har försökt...
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: Flying_Fox
·
Dressyr Jag sitter och kollar på stövlar då jag är lite sugen på ett par nya. Jag har ett par cavallo grand Prix plus idag men skulle vilja ha...
Svar
12
· Visningar
4 274
Senast: Zebban
·
Islandshäst har nån erfarenhet av den? jag provade en idag, en begagnad. funkar det "på riktit" med det där systemet för framvalvet, att man bara...
Svar
6
· Visningar
1 732
Dressyr Bara en liten fundering om den fria skritten, som en dressyrrorelse. Jag har noterat att det ar skillnad pa fri skritt i sverige och...
Svar
17
· Visningar
2 614
Senast: lizan
·
Övr. Grenar När jag bläddrade i en gammal stambok dök stoet No Dad So Sad upp. Jag såg henne flera gånger på Täby och jag vet att jag hört historien...
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: Görel
·
Fälttävlan Någon som haft ett uppehåll från FT och sen börjat på nytt? Hur upplevde ni det att komma tillbaka? Efter ett år utan FT funderar jag...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: Xenon
·
Körning Kanske är korkad nu men hur är det att köra med speedcart vs rockard och kan man köra med en vanlig bröstsele och speedcart om man fixar...
Svar
7
· Visningar
2 129
Senast: schelin_j
·
Trav Satt och bläddrade lite bland annonserna på Blocket och hittar rubriken "Inkörd ettårig travhingst". I annonsen mycket lite ytterligare...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 352
Senast: Ottilia
·
Dressyr Jag har nyligen köpt en *förhoppningsvis* blivande stjärna - 3-årigt halvblodssto som är mycket trevlig och med hyfsat bra gång rakt...
2
Svar
38
· Visningar
4 747
Senast: Niela
·
H
Hoppning Finns det unghäst EM/VM/NM på D-ponny? Jag har en D-ponny 4 år som ska kvala till ungponny SM nästa år. Hon är tävlad en del LCer och...
Svar
4
· Visningar
2 346
Western Har kikat lite på sadlar i USA, inte direkt aktuellt just nu, men kan bli! Nu funderar jag lite över vad det kan kosta att frakta en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 624
Senast: wrangler
·
Hoppning Jag ska träna en tjej att få bort rädslan vid hoppning. Hon var med om en olycka och har sen dess varit rädd för att hoppa högre än typ...
Svar
9
· Visningar
6 193
Senast: Varmblod90
·
Hoppning Märkte igår att jag har blivit smått rädd när jag hoppar, har aldrig ridit en häst som jag hoppat ofta så jag har egentligen ingen...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: miiiiiiia
·
Fälttävlan Jaha då var det väl bara Gärds kvar denna säsongen?! Eller bara och bara är ju en av mina favorit tävlingar;) Men säsongen tar ju alltid...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 503
J
Dressyr Är gjordtunnel tillåtet på lokala dressyr tävlingar? Har googlat men finner inget så misstänker att det Inte är det ?:confused:
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: JenniiePersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp