Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Hoppning Hejsan! Jag är en 14 årig hoppryttare som tävlar nat LA (ska deb MSV) med min ponny. Jag har ridit i hela mitt liv och ridit in ett...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: materia
·
M
Trav Jag vill bara ha hjälp med en fråga. Måste man alltid veterinärbesiktiga en häst före den startar ett travlopp? tack på förhand!
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: bambi82
·
Hoppning Jag är på jakt efter nya hoppstövlar men de är en djungel av stövlar o ingen affär i närheten som man kan prova hos. Så tänkte höra... 2
Svar
35
· Visningar
6 791
Senast: materia
·
Övr. Grenar Vad tror ni om denna stam? Är den bra? Kan de ge trevlig ridhäst? E: DEXTERITY U: BUY ME LOVE
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: RebeccaJoli
·
V
Dressyr Jag har en ponny som skall börja gå dressyrklasser för storhäst då ryttarna är över 18 år. Så till mina frågor.:o Vad gäller...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Cettan
·
Western Hej! Ni som rider WP - TR - WR - WH.. Vad har ni för märke/typ av sadel när ni tränar? För ni svävar väl inte runt i bling varje...
Svar
8
· Visningar
2 821
H
Hoppning Tänkte starta en tråd med de bästa hopp/markarbetsövningarna då jag tycker att det är inspirationsgivande att läsa om det. Så alla...
Svar
4
· Visningar
2 046
Senast: Hoppryttarinnan
·
Western Behöver lite tips! Har precis börjat sätta igång damen efter lång vila, och det första jag lägger märke till är att när jag börjar...
Svar
2
· Visningar
1 143
Western Ja. jag vet att jag har tagit upp frågan tidigare men jag måste lyfta frågan igen. Fick nämligen en kommentar på tuben om att "allt såg...
Svar
12
· Visningar
1 763
Senast: Cowgirls
·
Övr. Grenar Vår ardennerkille skulle vi vilja visa på hingstpremieringen nu i vår. Jag undrar om det är svårt att visa? Behöver man gå en kurs innan?
Svar
5
· Visningar
1 773
Senast: Madelene
·
Trav Vad säger ni om honom då?
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: via
·
Islandshäst Ja, jag undrar som sagt om ni börjat vänja av fölen födda -10, och i såna fall HUR. Önskar att moderatorn ej flyttar tråden då jag...
Svar
11
· Visningar
1 659
Senast: Hedinn
·
Dressyr Får St. George finnas med som klass på en regional tävling? Eftersom det står att högsta svårighetsgrad är Msv A. :confused:
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Waco
·
Trav Någon som kan förklara och helst illustrera med bilder hur man knyter svansen på bästa sätt? Har en häst som kan slå riktigt... 2 3
Svar
57
· Visningar
12 112
Senast: juvelen
·
C
Trav Hur gör man, om man vill ha en orlovtravare eller rysk travare som det kanske heter nu? Går det och importerar en ifrån Ryssland? Jag... 2 3
Svar
52
· Visningar
10 681
Senast: gladys
·
Distans När jag läser TR verkar det som att licens krävs från 80 km och uppåt. Eftersom jag har en ponny men är vuxen ryttare, så velar jag lite...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Macken22
·
Hoppning Någon som vet, eller vet vart man kan läsa om man får ha en 6-åring i laget i div1 i hoppningen??? (hästen då...:rofl:) Letat som en...
Svar
4
· Visningar
1 430
N
Trav Fick hem reklam om denna hingst, men jag har aldrig hört talas om honom. Infon om honom på hemsidorna är inte heltäckande om man säger...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: Nela88
·
Trav Nu behöver jag lite hjälp. Har en 5-årig kallblodstravare, valack. Är inte startad än, men tänkte försöka kvala honom i vår:) Men, har... 2
Svar
20
· Visningar
3 585
Senast: ghost
·
Islandshäst Jag fick lite smått panik idag när jag stod i stallet med hovslagaren och pratade om hästar och föl och allt. Kom att tänka på att min...
Svar
9
· Visningar
3 713
Senast: ronda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna