Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Skickar ut en liten funderare. Vi har ett privatstall, hemma på vår gård. Nu är det så att jag funderar på att köpa hem jackor till...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: tara
·
Hästmänniskan Tråkigt nog har jag sakta börjat inse att det kanske är dags att flytta igen. Det började så bra i det här stallet. Bra stallmiljö...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
19 460
Hästmänniskan Jag är i färd med att sälja min hästtransport, men så slog det mig. Vilket är den bästa plattformen för det? Buke? Blocket? Hippson? FB...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Hästmänniskan Är det någon här som har varit utan häst en längre tid? Jag menar om Ni har fått ta bort eller sälja en häst som Ni har haft. Hur länge...
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: imrahil
·
Hästmänniskan Använder du dig av mental träning? Utvecklas du? Vissa verkar ju ha nerver av stål och många gånger är det kanske tack vare mycket...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Reville
·
Hästmänniskan En liten funderare jag har haft och som jag blev nyfiken på hur ni ser det. Ni som har egen häst och som har vänner som har häst...
Svar
18
· Visningar
1 279
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik En av de bästa ridvägarna här består av totalt 8 km skogsbilväg i "kuperat kalhygge" i princip. Sådan där urgammal väg med gräs i...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
15 499
Senast: spinxx
·
Gnägg Vi ska eventuellt flytta hästen till lösdrift. Han har alltid stått på box och i egen hage (förutom sommarbete). På lösdriften kommer...
2
Svar
37
· Visningar
5 727
Senast: Egonson_
·
Ekonomi & Juridik Vi hade planerat att åka till Danmark för betäckning av tre ponnyston nästa vecka. Dock hade reglerna om tilläggsregistrering gått oss...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Har haft min häst med sällskap hemma hela sommaren. Förra tisdagen åkte dom tillbaka till stallet och fy vad jag saknar att ha hästen i...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 601
Senast: mily
·
Hästmänniskan Hej (om denna är på fel plats så kan väl någon säga till) idag var min ena hyrhäst ( 28 årig) väldigt halt när jag red... Han har varit...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket får man som stallägare tjäna innan man måste skatta på sina inackorderingar? Finns det en generell prisnivå på stall som...
2
Svar
21
· Visningar
3 620
Senast: Maoam
·
  • Låst
Gnägg Händer inget i era liv längre? :) Kom igen nu och uppdatera! Här fortsätter vi sitta på min lille Uri och han sköter sig hittills! Om...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
206 315
Senast: mollyphlox
·
Hästmänniskan I familjen har vi tre hästar; mina två + dotterns ponny/sällskapsponnyn (+ en inackordering). Ponnyn i fråga lider av...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 582
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Kommer ha Medryttare i vinter och skulle ha haft en app med en lättöverskådlig riddagbok som hon och jag kan dela på. Förslag?
Svar
15
· Visningar
1 903
Senast: sderstrm
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt söka svar men jag hittar inte riktigt någon stans. Jag har ett tag hyrt ut en stallplats. Den hyran har inte...
Svar
19
· Visningar
2 063
Senast: vallhund
·
Anläggning Hej. Är det någon här inne som har byggt nytt bruksbalken stall? Typ det lilla fyrklöver stallet.. vad landade eran nota på inkl allt ...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: escade
·
Hästmänniskan Hej! Ska eventuellt köpa häst om några veckor & undrar lite ang gårds/klinikbesiktning. Vilket är att föredra & varför? Vad kostar en...
Svar
7
· Visningar
2 735
Senast: Ridinglady
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en projekthäst billigt och anser att han nu är värd mer eftersom han är frisk, numera hanterbar och påbörjad "om-inridning"...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har brutit armen på två ställen de gick av uppe vid armbågen lite längre ner. Det som hände Va jag skulle vara hos en kompis o rida...
Svar
10
· Visningar
2 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp