Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hej! Nu är det så att vi går i stallbyggnadstankar, men jag behöver lite hjälp och ideér! Stallet ska ha tre eller fyra boxar, vara...
Svar
10
· Visningar
9 503
Senast: arcitccatsgirl
·
Anläggning Vad har ni för underlag? I första hand ni med maskiner utan tak, har nog idag inte råd med att bygga in en ev maskin, utan det får bli...
Svar
3
· Visningar
2 867
Senast: Buck
·
Gnägg Från travare till ridhäst
Svar
0
· Visningar
147
Senast: sirpa40
·
Anläggning Kan man driva en ridbanebelysning mha ett elverk? Någon som har denna lösning?
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik För två år sedan så flyttade jag och mina två hästar in hos min far i mitt barndomshem pga att min ekonomi var i botten. Jag var då 20...
Svar
6
· Visningar
2 144
Senast: jennieflum
·
Ekonomi & Juridik Skulle så gärna se bilder på era stall för att få inspiration, tips och råd! Har ni några smarta lösningar eller saker som... 2
Svar
20
· Visningar
5 769
Senast: arcitccatsgirl
·
Ekonomi & Juridik Jag ska kontakta lantmäteriet om en fråga när det gäller servitut, men tänkte ändå kolla här ifall det är någon som vet vad som gäller... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 952
Senast: KungTulle
·
Anläggning Vad är era åsikter och erfarenheter av Active stable? Är lite nyfiken på att höra vad andra tycker :) (Active stable är lösdrift med... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 057
Senast: Contest
·
Ekonomi & Juridik Vad är en rimlig lön eller fickpengar när man jobbar som häst/stallskötare? Har fått frågan vad jag skulle vilja ha i lön om jag börjar... 2
Svar
26
· Visningar
4 190
Senast: kisse
·
L
Hästmänniskan Jag har bott i stan i hela mitt liv och haft mina hästar inhyrda. Så länge jag minns har jag dock längtat ut på landet och att ha mina... 2
Svar
28
· Visningar
8 587
Senast: buschiq
·
A
Ekonomi & Juridik För fem år sedan tog vi en vbltravare på foder. Det var hans dåvarande fodervärdar som visade honom i och med att han redan då var ca 20...
Svar
15
· Visningar
3 082
Senast: Arrabella
·
Hästmänniskan Jag kände det var rätt tid, rätt tid att släppa taget, släppa ångesten som har varat varje dag i fem år, finna det roliga med hästarna...
Svar
17
· Visningar
2 133
Senast: _Svampbob_
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som blivit skadad och fått ersättning från agria incident ? Tog det lång tid innan ni fick besked ? Fick ni ersättning ...
Svar
8
· Visningar
3 871
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Vad skulle ni ta i stallhyra för två ponnyer som ska ha helpension samt motionering 3-4 gånger/veckan? Det är inget lyxstall... 2
Svar
26
· Visningar
2 959
Senast: Ingridl
·
Anläggning Jag har några frågor: Skulle en shettis och en fjording kunna gå på en hektar som vinterhage och 2 hektar på sommaren eller är det...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: Mariaauto
·
Anläggning Hejsan. Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag kan bygga en bra foderhäck eller ett foderbord till lösdrift. Det ska vara...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Zinoida
·
M
Hästmänniskan Jag är en erfaren och ordentlig tjej på 13 år som ÄLSKAR hästar. Jag har ridit på ridskola i ca. 6 år och jag är medryttare på ett 12-13...
Svar
15
· Visningar
4 347
Senast: misscocos
·
Hästmänniskan Körde iväg min ponny till en ridskola i närheten idag. De ska ha honom på foder om han trivs. Har känns jätte bra men det har blivit...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: highen
·
F
Hästmänniskan Kan man sälja sin vän? Jag vet inte om jag orkar eller vill men samtidigt har jag tröttnat och känner att jag behöver något nytt...
Svar
8
· Visningar
4 879
Senast: Hoobes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka