Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Får försäljningsstall ( rent juridiskt) begära ett " reservationsbelopp" = " deposition" INFöR provridning?
Jag kan förstå poängen...
Ekonomi & Juridik
Hur var det nu med förköpsrätten?
Det skrivs in i kontrakt att säljaren har förköpsrätt vid försäljning/överlåtelse och avlivning (?)...
Hästmänniskan
Någon som har fattat sitt beslut pga hästens färg? Eller har beslutet valts pga färgen,dvs om man är intresserad av två hästar så valde...
Hästmänniskan
Jag har funderat på att jobba med hästar utomlands ett bra tag nu. Jag har jobbat på flertalet olika stall här i Sverige, men känner mig...
Hästmänniskan
Jag har ridit islandshästar hela mitt liv, har en fantastisk häst som är allt vad jag har velat haft. Svart, lång man het o känslig. Jag...
Ekonomi & Juridik
Hur oseriös får man egentligen vara som säljare? Har letat häst nu under sommaren, och lusläst alla annonser. Flera gånger har blicken...
Ekonomi & Juridik
Vi har en liten shettisherre här hemma som inte har pass (helt oregistrerad), men vi har bestämt oss för att skaffa pass nu. Vi åkte...
Hästmänniskan Jag upplever definitivt att de är svårare att få bort från cobbarna/de med behåring. De andra tar behandlingen på ordentligt och visar...