Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag står med en punktering på hästsläpet Dvs jag måste köpa nya däck. Jag har dubbdäck på dragbilen. Måste jag ha dubbade däck på... 2
Svar
25
· Visningar
5 526
Senast: lil-sis
·
E
Hästmänniskan hej hej ville bara höra ifall någon av er känner/hört talas om någon häst människa som har är allergisk mot spån+hösilage men ändå... 2
Svar
25
· Visningar
5 423
Senast: Tirza
·
L
Hästmänniskan Skall snart köpa hästar till vår införskaffade gård. Jag funderar hur jag ska lösa det med höst/vinter/vår-hagar. Vi har mycket...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Linnéa
·
Hästmänniskan Hur många hästar (liten stor häst) räknar man med får plats på en lösdrift som är 13X4,8 allså ca 62,5 m2 ????
Svar
6
· Visningar
11 263
Senast: Ela
·
D
Hästmänniskan Vi har köpt ett sommarställe med 1h mark, och det tar 30min att åka till jobbet. Vi har 3 barn (3,7,8 år). Jag har ridit som barn på...
Svar
18
· Visningar
1 542
Senast: Esperanza_1980
·
Hästmänniskan Jag hör till de hästägare som inte har egen transport utan brukar låna av vänner (oftast de som har häst i samma stall). Nu hörde jag... 2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: Russin8
·
Hästmänniskan Idag hade jag bestämt mej för att rida ut då det var så hårt i paddocken. Stallet står i långaryd, en liten by kan man säga. precis vid... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 239
Hästmänniskan Lämnade i mars i år in två sadlar för värdering och försäljning hos en ridsportaffär i min närhet. Fick dressyrsadeln värderad till 5500... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 797
Svar
0
· Visningar
161
Hästmänniskan Min familj bor granne med en person som inte kan ta ansvar för sina djur. Kommer ej dra upp allt dumt hon har gjort. Det har hänt flera...
Svar
9
· Visningar
1 424
Hästmänniskan På fredag lämnas min häst ut på prov i 1 vecka. Hur skriver jag ett kontrakt på det? Jag har ett färdigt fodervärdskontrakt hemma. Är...
Svar
8
· Visningar
2 034
Senast: jerseyko
·
L
Hästmänniskan Det är nu så att jag flyttade till ett nytt stall för någon månad sedan med mitt dräktiga sto. Allt var okej i början, jag flyttade...
Svar
12
· Visningar
1 527
Senast: Madelene
·
S
Hästmänniskan Jag är medryttare på en häst som står i ett privatstall nära mig, jag har varit medryttare i någon månad nu och betalar 500;- i månaden... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 695
H
Hästmänniskan Ja, jag & en kompis diskuterar just nu om det. Så är det väl ändå inte? Isf var jag olaglig när jag tävlade förra lördagen & när... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 515
Hästmänniskan En bekant har sina hästar skrivna på en jordbruksverksamhet, de tar ett föl om året och har några tävlingshästar som tävlas lokalt och...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: lil-sis
·
K
Hästmänniskan jordbruksverkets nya regler om god hästhållning började ju gälla 1aug 2007. http://http://www2.ridsport.se/t1.aspx?p=89713&x=1&a=920230...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: Tacitus
·
Hästmänniskan Mamma C vill börja rida. Eller vill och vill, jag tror det skulle vara bra för hennes muskler och en bra avstressande miljö. Men nu är... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 934
Senast: Anneli
·
S
Hästmänniskan Är så att jag står i ett stort stall me ungefär 30 boxar. Så är det så me det jobb jag har är ja leig på dagarna. Undrar vad kan man ta...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: Cheval
·
Hästmänniskan Jag ska kontakta kommunen om detta men är så nyfiken på svaret att jag inte kan bärga mig och måste fråga om er erfarenheter angående...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Masse
·
Gnägg Kompisarna första frost morronen :-P
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Nenneh