Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Nu har det då blivit dags att införskaffa ny bil=) Vi har kikat runt lite, men jag skulle gärna vilja ha lite tips på vad vi har... 2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: Madelene
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa loss min hästtransport som jag nu har på långtidshyrning. Transporten kostade från början 50.000:- men har betalat...
Svar
14
· Visningar
2 202
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästmänniskan I dag somnade min häst in på kliniken, pgn av en svår knä skada. Han var 16 år gammal, och en travare. Jag var med honom, tills dom... 2
Svar
28
· Visningar
3 095
Senast: potatis_mos
·
Hästmänniskan Hejsa Vi overvejer at hyre en box ud mod lidt hjælp i stalden. Nogen af jer der har erfaringer med det? Synes i det er fair med...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: wrangler
·
S
Hästmänniskan Jag har sökt med ljus och lykta efter ett foderavtal på häst. Hittar bara på hund, katt. Finns det färdiga mallar/avtal att köpa...
Svar
5
· Visningar
2 938
Senast: STJÄRNA
·
Hästmänniskan Ponnyn jag nu har köpt har "pass på gång", dvs alla papper är klara och inskickade. Men är passet då betalt? Eller kommer en faktura när...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: Mli
·
C
Hästmänniskan Jo jag har en fråga angående. Avlivning, kan man skjuta upp de om man inte fått en bild på "hästen" som ska avlivas. Om man inte fått... 2
Svar
23
· Visningar
2 564
Senast: CrazyGirl
·
L
Hästmänniskan Är på gång att köpa häst i vår och läser därför otaliga annonser. Vad betyder "pass på gång"? Menas det att säljaren har tänkt att...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: arabia
·
H
Hästmänniskan Jag och min kompis började diskutera hur stor en hage ska vara. Jag har hört att dom ska vara ungefär 1 ha/häst? Hur stora tycker ni... 2
Svar
35
· Visningar
2 923
Senast: Whiskey
·
Hästmänniskan ...grannens lilla shettis Hon vet precis hur hon ska göra för att smita och alltid springer hon ner till vårat stall. Jag få nog bygga... 2
Svar
29
· Visningar
3 191
Senast: Rebecka83
·
N
Hästmänniskan Vad ska man tänka på för att göra så gott intryck som möjligt när intresserade hästköpare kommer för att provrida? Har ni några tips...
Svar
19
· Visningar
3 259
Senast: LoveMyHorse
·
K
Hästmänniskan Någon som har importerat häst? Vill har råd om vad man absolut ska tänka på innan köpet går igenom. Har kontakt med en uppfödare som...
Svar
17
· Visningar
1 512
Senast: __Stilett__
·
Hästmänniskan :confused:Jag sitter o gråter hejdlöst. Det här är ingen hästtråd. Frågan är snarare hur jag ska bearbeta min sorg efter avlivningen... 2
Svar
24
· Visningar
2 435
Senast: Mirraya
·
Hästmänniskan Min arabvalack är ute på foder sedan juni i år. Till en underbar vuxen tjej som bor en bra bit bort. Jag hade honom på avbetalning... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 014
Senast: kisse
·
Svar
0
· Visningar
123
Senast: mls
·
M
Hästmänniskan Vad anser ni är okej att betala för mockning per dag om man tänkt vara bortrest i 4 dagar? Stallkompisarna ska ev ta hand om min... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 311
Senast: xaheena
·
Hästmänniskan Jag ska försöka få igång min inridningsverksamhet ordentligt under våren och börja annonsera nu snart. Men... Jag har flera goda...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: Equilina
·
Hästmänniskan Hej! Måste få fråga en sak. Hur stor ska en ligghall vara ungefär? Jag vet att ALLA hästar ska kunna gå in och stå/ligga utan att...
Svar
18
· Visningar
1 971
Senast: Cheval
·
Hästmänniskan jag undrar hur ni som arbetar hetltid, gör när det kommer till ridningen. Eftersom det är mörkt redan vid fyra nu(iallafall där jag bor)... 2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: yvobos
·
M
Hästmänniskan Under vintern ska vi få använda en maskinhall (16*40) som ridhus. Vad för underlag kan vara bra, som inte är för dyrt? Och vilka djup är... 2
Svar
26
· Visningar
3 501
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna