Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt... 9 10 11
Svar
213
· Visningar
15 066
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på bra karda för underullen på min dvärgschnauzer :)
Svar
10
· Visningar
999
Övr. Hund Vi har nog alla varit med om att våra älskade fyrbeningar inte alltid vill vara fotomodeller. Ni vet, ute på en fantastisk promenad... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 989
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hunden (golden) har fått vuxenpäls och även om jag inte tänker mig någon utställningskarriär börjar hon se lite väl ovårdad ut. Har...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Hej! Söker tips på kennlar med gula eller bruna (om det finns bruna) Jaktlabradorer. Svårt att veta vilka av alla labbe kennlar som...
Svar
5
· Visningar
5 330
Senast: Kringlan78
·
Övr. Hund Hej! Behöver hjälp med namnförslag. Har en brun Bichon havanais han valp jag ska få hem om några veckor. Men har idétorka! Snälla...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: iris.004
·
Hundavel & Ras Jag tycker det här är en sån skymf mot ärliga uppfödare som är seriösa i sin avel. (Det här inlägget kanske hör till avelstråden) Men... 38 39 40
Svar
781
· Visningar
53 218
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Vad anser ni att en rasklubb ska göra för något? Vad är dess viktigaste uppgift och vad ska den ha för verksamhet? Vad ska en rasklubb...
Svar
3
· Visningar
593
Hundträning Jag behöver göra en lite mer strukturerad träningsplan med kriterierlista och stegringstrappa och antal upprepningar för en massa nya...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Vilka sidor hos era hundar tycker ni är bra respektive dåliga? Nämn gärna ras också. Kan börja med min golden. Bra sidor: Mild... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 799
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Har fått frågan av klubbtidningens redaktör att skriva en artikel under rubriken "Vägen till det perfekta tollarköpet". Har lite olika... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 320
Övr. Hund Finns det nåt register över alla registrerade kennlar?
Svar
15
· Visningar
2 683
Senast: yennork
·
Hundhälsa Tyvärr blir man ganska låst i fodermarknaden med njursvikt hos hunden idag har jag dessa två att välja mellan men vilket är "bäst"? alt...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Någon här som har utbildat eller arbetar med en besöks/terapihund? :) Vem betalde utbildningen, hundföraren eller arbetsgivaren? Hur...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Vassi
·
Hundhälsa Jag upptäckte precis att Gaia måste har slagit i en hörntand och fått en blödning i den. Nästan hela tanden är lätt blåröd. Som jag...
Svar
8
· Visningar
2 540
Övr. Hund Jag är lite arg på mig själv efter att utan att reflektera svarat ja på frågan som @mandalaki ställde i min rastråd om en tik är... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 492
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag har en ny hund. Han har bott hos oss i två veckor. Han är 10 månader och kan typ ingenting, är otränad men väldigt läraktig...
Svar
2
· Visningar
1 240
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Några funderingar bara.. Jag har tidigare kört MUSH röd, funkade skitbra nån månad men då min hund sen ändå verkade kunna bli lös i...
Svar
17
· Visningar
4 022
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Är det någon här som kan något om att skicka semin inom Europa? En uppfödare som vill använda min hane och kan vi lösa det genom att...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Finns det någon här som har assistanshund? Minn och jag har precis påbörjat utbildningen. Hon ska bli min npf-hund. Har startat en... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 489
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka