Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Känner nu att det är dags för en hund till. Men vill inte ha en valp, känner att jag vill ta en omplacering. Har fått några erbjudande...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Viva
·
Hundhälsa Ilo har blivit halt från "ingenstans" .. Någon som har en ide vad detta kan vara/bero på? Han har sprungit lite mer än vanligt nu...
Svar
0
· Visningar
649
Hundhälsa Hejsan! Hur växer egentligen valpar/hundar? Har dom olika växtfaser för ex ben, rygg, höjd osv som hästar? Tycker min unghund på 6...
Svar
5
· Visningar
5 035
Senast: Lona
·
Hundhälsa Då min förra hund led av diverse problem, och därför fick sluta sina dagar för tidigt, så är jag numera nojjig för minsta lilla sak. Min...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: pepp
·
Övr. Hund Läste en artikel på en stor dagstidning att just rottweiler är en av de raser som är dyrast att försäkra. Vår rottis då 7 ½ år...
Svar
11
· Visningar
3 164
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund Jag har ett litet problem vid hundmöten jag skulle vilja ha lite nya infallsvinklar på. Jag har en tik av mindre ras, D, ca 1 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 429
Övr. Hund Har en förmodligen extremt korkad fråga med ett förmodligen väldigt enkelt svar, men jag löser det inte i huvudet mer än på ett sätt...
Svar
16
· Visningar
2 028
Övr. Hund Min mamma blev biten av grannens hund för en stund sedan. Grannen har väldigt dålig kontroll på sina hundar och de är väldigt labila... 2
Svar
27
· Visningar
4 845
Senast: Yrja
·
Övr. Hund Som ett led I var kamp mot radslor mot framlingar (utan hund) var vi igar inne I stan och promenerade runt med godispasen. Allt gick...
Svar
3
· Visningar
1 136
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Har ni haft valpar som varit osäkra, rädda och mesiga? Hur är de isåfall nu? Kastrerade eller okastrerade, tror ni det påverkade?
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag behöver lite råd angående min 13-veckorsvalp, en Norfolkterrierkille. 1. När han gör något han inte får - tuggar och drar i kläder...
Svar
5
· Visningar
2 720
Senast: Grana
·
Hundhälsa Min hund blir torr i huden och kliar sig en hel del om hon fått i sig nått hon inte tål, hon är allergisk mot spannmål. En släkting till...
Svar
4
· Visningar
8 362
Hundhälsa Eftersom jag inte haft hund tillräckligt länge för att veta om följande fenomen är vanligt, så vänder jag mig nu till er som är mer...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: Pigan
·
Hundavel & Ras http://www.nrk.no/ostafjells/telemark/_-foler-hunden-min-ble-voldtatt-1.11171285 Norska är inte min starka sida. Tiken fick ju valpar...
Svar
14
· Visningar
4 317
Senast: Sol
·
Hundavel & Ras VAD har ni bukefalister att säga om denna ras? Berätta nu allt ni besitter om denna ras. :)
Svar
14
· Visningar
2 276
Senast: Got2Be
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Jag har en liten fralla på 7 månader som de senaste 2 månaderna varit halt och lite stel på vänster fram, vi varit till olika...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: spirulina
·
Hundhälsa Jag har en dsg som nu är 13½ år. Pigg och glad och boss i familjen. Hon har inte löpt på minst 4 år. Vi har en hane sedan ett år...
Svar
5
· Visningar
5 288
Hundhälsa Nej, jag är inte det minsta pedantisk och jag bryr mig inte om lite djurdoft här hemma. Men - nu är det lite jobbigt. Hunden (Beauceron...
Svar
17
· Visningar
6 008
Senast: pippilotta
·
Hundhälsa Hur vanligt är det? Nu har grannens "nya" schäfer fått cancer och det går antagligen inte att göra något åt det, hunden är sex år gammal...
Svar
8
· Visningar
2 194
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S