Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har varit hos vet. med lillskrutten idag och fått klartecken att börja sätta igång honom (han har fram tills nu skrittats för hand/...
Svar
0
· Visningar
725
Hästhantering Hej, har problem med ett sto jag sköter 1 gång i veckan. Hon är sur, blir lite aggressiv så fort man närmar sig henne i hagen. Har inte...
Svar
3
· Visningar
1 306
Senast: hier
·
Träning De gånger jag longerar min unghäst, så använder jag mig av standard modellen, läder, gummiring på mitten. Rätt lösa inspänningar så han...
Svar
7
· Visningar
2 999
Senast: corzette
·
Ridning Vilket är de mildaste bettet? Har hört att de är de tredelade, stämmer det?
Svar
9
· Visningar
2 547
Senast: Linnea_
·
Hästhantering Ska försöka göra "problemet" så kort som möjligt... Känns som vi behöver en lösning på detta. Jag arbetar i ett stall med mellan...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 542
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva få lite tankar och relektioner kring min hästs beteende. Jag har haft honom i 1½ år. I början ge de 2-3 hästar...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: jenny_t
·
Hästhantering Jag umgicks med en kompis 3-åring i helgen, en halvblodsvalack. Han älskar att bli kliad och ompysslad, så jag stod och kelade lite med...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning Jag är så LESS på att höra alla missuppfattningar om krubbitning! Jag har själv haft två krubbitare och pluggat hästbeteende på SLU. Jag...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
31 060
Senast: true_blue
·
Hästhantering Jag har länge haft en häst som älskar gräsrötter den här delen av året då gräset inte växer. Sonen ärvde (o)vanan, men ingen av de andra...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: moiran
·
Hästhantering Jag har ett litet problem med min häst som ni kanske kan hjälpa mig med. Hon är jätte snäll att lasta, hon går direkt in och ställer...
2
Svar
21
· Visningar
2 540
Senast: Nasseman
·
Hästhantering Jag har en shettiskille som nu är nio år och jag har haft honom sen han var ett. Han är verkligen en superponny på alla sätt och vis...
Svar
9
· Visningar
1 241
Senast: Buck
·
Träning På ridbanan tar han alltid rätt galopp,dvs vänster galopp i vänster varv och tvärt om. När vi rider i skogen (som blir 99% av gångerna,i...
2
Svar
30
· Visningar
3 023
Hästhantering ska iväg ikväll o har broddar runt om (2 i varje sko) hade ni tagit av dom el ej. Hästen står fint under färd, kommer ha boots runt om...
2
Svar
30
· Visningar
5 267
Senast: Toxis
·
Träning Hej, Har en fråga angående hur man skall göra halt eller minska tempot? Misstänker att jag inte gör helt korrekt. Får ofta höra att...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: Pepson2
·
Träning Nu är det här en rent teoretisk fråga (gällande hästens träning), eftersom hästen det gäller bara är den hästen jag rider på lektioner 1...
Svar
1
· Visningar
1 656
Ridning Hej. Är helt ny här, så det här blir min första tråd. Lite nervöst. :o Men till saken då. Jag har haft ett längre uppehåll kring...
Svar
17
· Visningar
5 286
  • Låst
Träning Börjar nya tråden med ett alldeles underbart ridpass! De två veckornas vila har verkligen varit bra och Barbie kändes som en miljon...
71 72 73
Svar
1 451
· Visningar
109 436
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har lånat ut min 5åriga vallack på foder och nu dom senaste 2månaderna har han fått väldigt mycket energi? Fast han hade...
2
Svar
27
· Visningar
6 431
Senast: superstar
·
Ridning Jägarna kring vårt stall vill inte att vi rider i skogen under älgjakten (och ärligt talat vill jag inte heller göra det). Problemet är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 036
Träning Hej! På tisdag har vi hoppvecka på min ridskola, då ska jag hoppa en bana för första gången :o Jag suger på att memorera banor så det är...
Svar
9
· Visningar
1 796
Senast: sheldon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp