Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Efter att ha provat det mesta och även läst en hel del trådar här på Bukefalos kände jag att det är dags att starta en egen... Har ett...
2
Svar
36
· Visningar
4 279
Senast: Brille
·
Hästhantering Jag och min man är sugna på att köpa två shettisar att ha hemma på gården. Vi har skogsmark och vanlig "gräshage" på sammanlagt ca 1,5...
Svar
14
· Visningar
2 260
Hästhantering Hej! Jag har 2 st varmblodsvalacker på 6 år som jag haft i 3 veckor nu. Jag skulle gärna vilja ha övningar på markövningar, de är...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Blandrastik
·
Träning Hejsan!! Nu är det så att jag har haft en d-ponny som heter Sarina på en hoppspecial 3 gånger jag har ridit henne förut och hoppat...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: SiZo
·
  • Låst
Ridning Är det vanligt att tränare inom kraftskapande ridkonst rekommenderar skarpa bett (tex stång av olika slag och tom i ett fall...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
23 078
Ridning Funderar på att åka till havet regelbundet ett tag framöver för att skritta i vattnet och få lite extra träning för hästen. Vad skall...
Svar
2
· Visningar
1 974
Senast: Jate Volim
·
Ridning Vellykket omskolering av kaldblodstraver? Er det noen som har fått en kaldblodstraver til å gå riktig dressur ;) , mer enn LC,LB-nivå...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag red in min treåring i Mars, redan i slutet av maj kunde vi utan problematik rida ut en kort runda själva runt stallet i alla...
Svar
0
· Visningar
936
Hästhantering Ville inte kapa den andra tråden. Frågan är enkel: Kan alla hästar vara 100 % säkra att binda upp? Nu tänker jag inte direkt på...
2
Svar
25
· Visningar
2 759
Senast: bigganl
·
Hästhantering Hej, jag undrar bara hur dags alla rider? hur är det med tider egentligen, kan man rida när som helst om man rider samma tid varje dag?
2
Svar
30
· Visningar
4 311
Senast: anna_panna
·
Ridning Kan till en början säga att jag inte är nybörjare; Jag rider på ca. LC nivå i dressyren, så problemet beror inte på att jag inte kan...
Svar
19
· Visningar
2 926
Senast: avur
·
Hästhantering Min 12-åriga envisa ponny har börjat sparka när hon ska skos och verkas bak. Hon står som ett ljus när hon skos fram. Det är inga...
Svar
15
· Visningar
4 533
Senast: linlar1
·
Hästhantering Min ponny är för tuff för mig. Den är sex år gammal och har börjat med massor dumheter som jag inte kan lösa. Jag är livrädd för den...
2
Svar
38
· Visningar
6 217
Senast: moiran
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 755
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Vad har ni för sort? Märke? Endast skritt, backe eller även trav? Vad kostade det? Hur ofta använder ni det? Hur länge låter ni hästen...
Svar
2
· Visningar
1 098
Senast: Hopp
·
Ridning Jag har ett ticks som gör att jag öppnar upp händerna och då tappar jag tyglarna vid minsta motstånd (om hästen letar sig neråt eller...
Svar
13
· Visningar
4 176
Senast: Sar
·
Ridning Jag har precis blivit medryttare på en 25-årig ridtravare och behöver kort och gott tips på hur jag, bland annat, jobbar upp hans...
Svar
3
· Visningar
1 323
Senast: Eliseeh
·
A
Ridning Min medryttarhäst har jag ridit i ett par månader. Jag rider honom mest i skogen då det endast finns en paddock att låna ett par km bort...
Svar
14
· Visningar
2 132
Senast: axel
·
Träning Hej alla hästnördar :D Jag såg en annons om en tjej som behövde hjälp med sin ena häst (en 6 årig tinker) jag kontaktade henne och jag...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag har lite problem med min 4-åring och hoppas att jag kan få lite bra råd och tips här :) Problemet är att han stökar runt en del i...
Svar
18
· Visningar
1 987
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp