Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hästen har en otrolig förmåga att använda dricksautomaten som toa... Har vattenhink för att han inte ska bli helt utan vatten när de...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: Korven
·
Ridning Hur ser eran ridning ut, rider ni mest på bana eller i skogen? Hur långt är ett ridpass?
2
Svar
34
· Visningar
3 908
Senast: Linnea_
·
Hästhantering Hej! :) Min häst överanstränger sitt ena ben lite för tillfället och det är bäst att jag inte rider tills en veterinär kollat henne. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Nu har jag bestämt mig för att jag ska lära mig rida! Så nu har jag skaffat mig häst och allt är ordnat. Men har lite problem med henne...
Svar
7
· Visningar
1 530
Senast: Jojo
·
Hästhantering Har ett 15-årigt halvblodssto som i somras fick sitt första föl. Har varit extremt mammig och vaktig mot andra hästar hela tiden men går...
Svar
6
· Visningar
2 152
Senast: limona
·
Ridning Min komps har en egen häst och hon kom med förslaget att jag skulle hyra en sommarhäst så att vi kunde rida tillsammans en vecka på...
Svar
1
· Visningar
928
Hästhantering Hej. Jag är ny här på forumet och har läst massor men inte direkt hittat det jag söker. Har hållt på med hästar i stort sett hela livet...
Svar
10
· Visningar
1 752
Senast: amjad
·
Hästhantering Herre jävlar detta var nog något av det sjukaste jag sett....det tar ju aldrig slut. :eek: http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg...
2
Svar
23
· Visningar
4 188
Senast: moiran
·
Hästhantering Min häst har en enorm sadeltvång. Han har jättesvårt att acceptera en tömkörningsgjord,sadel går i dag bra,men antar att det är den...
2
Svar
20
· Visningar
5 765
Senast: Targa
·
Ridning Har velat ha en häst och jag tänkte att det kan vara lite kul att göra en sådan här tråd och se vilken häst som kanske passar mig. ^^...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: Vogue
·
Ridning Jag blir lärd att rida med hård hand på min ridskola, känns det som i alla fall. Jag rider på två olika ställen, en gång i veckan på...
Svar
3
· Visningar
2 198
Senast: hier
·
Träning Hej. Söker tips på övningar med bommar. Tänkte rida det imorgon och har dåligt med inspiration :/ Hästen i fråga är en 4åring som...
Svar
4
· Visningar
3 765
Senast: niikon92
·
Hästhantering Min häst är hopplös med vatten hink i boxen. Har prövat att ha en stor vattenbalja fylld med massa vatten = Fylld box med vatten...
2
Svar
21
· Visningar
5 806
Senast: Lena_B
·
Träning Var god ursakta bristen av prickar, har inte tillgang till svenskt tangentbord.. Har precis borjat satta igang en helt underbar...
Svar
17
· Visningar
3 491
Senast: Rubinen
·
Träning Hej! Jag har precis blivit medryttare på en häst som tycker att det är urtrist att jobba i paddock/ridhus. Om man inte driver i...
2
Svar
30
· Visningar
5 255
Senast: Goldie
·
Träning Hej, jag har gått och skaffat mig en foderhäst som har en relativt grov underhals. Jag har svårt att tro att han inte skulle gått i en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 610
Senast: Speedway
·
Ridning Jag äger själv en ponny som jag haft i 2 månader som när jag fick hem upptäckte var blind på ett öga. Hon är 5 år och var då...
Svar
4
· Visningar
1 221
Ridning Hej alla glada, Vi lever ju i ett hav av nosgrimmor till våra hästar. :d Har två frågor som jag är tacksam för svar på. :)...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Jag hörde om en åring, okastrerad hingst som går i hage med bara en jämngammal kompis. Han ska i hagen plötsligt ha kommit galopperande...
2
Svar
20
· Visningar
2 545
Senast: Dandylinn
·
Träning Hej! Jag tänkte fråga er andra om ni skulle kunna hjälpa mig, Det är så jag älskar verkligen att hoppa och har tävlat upp till 70cm på...
Svar
0
· Visningar
793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp