Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Hejsan! Har en äldre madame på 21 år som jag ridit igång nu för ett tagsen. Grejen är den att hon är lite lägre framtill, och då undrar...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Madi cruz
·
Ridning Hur går ni tillväga när ni ska lära era unghästar tygeltag? Alltså först och främst vänster-höger, men sen? Först i...
Svar
8
· Visningar
5 070
Senast: -moa-
·
Ridning Nu kommer mina klassiska orosmoment upp igen - sadeln och galoppen! :D:o Ni som har kommit en bit inom AR eller kanske har lite...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 573
Senast: bigganl
·
Ridning Jag hjälper en 11-årig tjej att utvecklas inom ridning då hon troligtvis är rätt självlärd. Hon har en bra grundsits och är otroligt...
Svar
10
· Visningar
1 370
Senast: Megs
·
1
Ridning Jag har tänkt starta med mitt projektarbete. Nämligen utbildning av unghäst. Dock får jag bara göra detta om det på något sätt har med...
Svar
13
· Visningar
1 436
Senast: 123A
·
U
Ridning Min ridtravare har en SJUKT skumpig trav, och då menar jag SKUMPIG! jag kan inte sitta ner i traven utan att skumpa även fast jag...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: unspection
·
Ridning Blev lite nyfiken på hur man nyttjar dom olika gångarterna eftersom det säkert är olika mellan olika ekipage :) *Vilka olika typer...
Svar
15
· Visningar
2 132
Senast: Totola
·
Ridning missumfatta mig inte nu. syftet med den här tråden är INTE en fajt mellan skogsmullar och tävlingsryttare utan att höra ERA åsikter om...
2
Svar
36
· Visningar
2 635
C
Ridning Hoppas jag lägger det här rätt nu. Min häst har stått som sjukHerre sen början av Juni och är nu riden ca 1 månad. Med mycket stillhet...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: DonnaBella
·
E
  • Låst
Ridning Jag är så trött på att alla skall gnälla på oss som är mullig eller kraftig som rider en häst som vi är lite lång på? Ex om ryttare 1...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
29 130
M
Ridning Hej! Jag har en flicka på sex och ett halvt år, som ridit lite sporadiskt genom bekanta, men som nu skulle tycka det var roligt att...
Svar
11
· Visningar
1 622
Senast: lilla_x
·
Ridning har varit på hoppkurs fredag-lördag. hoppat max 60 cm. varje lektionerna var på ca 45 min. vad skall jag göra idag för att på bästa...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: vinkelina
·
Ridning Jag skulle behöva hjälp i ett svårt beslut: Jag köpte min häst (en valack på 4 år för 4 år sedan). Eftersom jag kände ägaren (min...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 792
Senast: Elina8
·
Ridning Jag har en liten dam som jag inte tror gillar bett. jag behöver lite tips om lite grejjer! När jag är ute och rider på mitt varmblod...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 077
Senast: tillan
·
T
  • Låst
Ridning Är det någon/några här som har någon enkel tumregel på hur lång respektive vilken vikt man får ha för att vara lämpad att rida en viss...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: IngelaH
·
Ridning är såhär att nu rider jag på tredelat eggbett och rakt bett ibland och är svårt att få stopp på honom och svårt att ha kontroll över...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 445
Senast: Annnaw
·
A
Ridning Ja, har ett varmblod som ja håller på att lära galoppfattningen. Han är duktig o fattar vad jag vill men blir väldans stressad. iaf...
Svar
10
· Visningar
1 224
Senast: Annnaw
·
Ridning Jag har ett rätt stort problem. Jag tänker inte så mycket på mina händer när jag rider, så dom är inte så stadiga som dom ska vara. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: tomten
·
Ridning Nu tror jag det är dags att börja jobba med rakriktningen av Novan. Visst har jag försökt rida henne rak tidigare men nu känns det som...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: Shaggy
·
Ridning Jag har skogsmullat in mig helt bland buskarna och behöver komma igång med dressyren. Har bokat in träningar med instruktören nu men är...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp